Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Computer science teacher preparation in an international context : a comparative study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F19%3A43955816" target="_blank" >RIV/49777513:23420/19:43955816 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dl.acm.org/doi/pdf/10.1145/3291279.3339435" target="_blank" >https://dl.acm.org/doi/pdf/10.1145/3291279.3339435</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3291279.3339435" target="_blank" >10.1145/3291279.3339435</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Computer science teacher preparation in an international context : a comparative study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Since computer science is implemented at all levels of curriculum from kindergarten to high school there is a growing interest in increasing the quality and number of computer science teachers in countries around the world. Innovation in university study programmes and different approaches in computer science teacher preparation can be one of the key elements for success with these problems. In the Czech Republic, as well as in other countries, there is also a problem with the number of qualified computer science teachers, and with how to recruit new teachers. Comparative education as a general cognitive tool can bring important knowledge of foreign development. The main aim of my dissertation thesis is to empirically describe the key elements in computer science teacher preparation in selected contexts. The results can serve as a valuable source of information and inspiration for universities preparing computer science teachers, but also for political representatives of the countries in the field of education who deal with the given issues.

  • Název v anglickém jazyce

    Computer science teacher preparation in an international context : a comparative study

  • Popis výsledku anglicky

    Since computer science is implemented at all levels of curriculum from kindergarten to high school there is a growing interest in increasing the quality and number of computer science teachers in countries around the world. Innovation in university study programmes and different approaches in computer science teacher preparation can be one of the key elements for success with these problems. In the Czech Republic, as well as in other countries, there is also a problem with the number of qualified computer science teachers, and with how to recruit new teachers. Comparative education as a general cognitive tool can bring important knowledge of foreign development. The main aim of my dissertation thesis is to empirically describe the key elements in computer science teacher preparation in selected contexts. The results can serve as a valuable source of information and inspiration for universities preparing computer science teachers, but also for political representatives of the countries in the field of education who deal with the given issues.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICER&apos; 2019 : proceedings of the 2019 ACM Conference on International Computing Education Research

  • ISBN

    978-1-4503-6185-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    349-350

  • Název nakladatele

    Association for Computing Machinery

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Toronto, Kanada

  • Datum konání akce

    12. 8. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku