Příprava učitelů informatiky v mezinárodním kontextu – srovnávací studie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F21%3A43962922" target="_blank" >RIV/49777513:23420/21:43962922 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://konference.osu.cz/icte/dokumenty/2021/sbornik-phd-ICTE2021.pdf" target="_blank" >https://konference.osu.cz/icte/dokumenty/2021/sbornik-phd-ICTE2021.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Příprava učitelů informatiky v mezinárodním kontextu – srovnávací studie
Popis výsledku v původním jazyce
V souvislosti s implementací informatiky na všech úrovních kurikula od mateřské po střední školy, roste zájem o zvýšení kvality a počtu učitelů informatiky v zemích po celém světě. Inovace v univerzitních studijních programech a změny v přístupech k přípravě učitelů informatiky mohou být jedním z klíčů pro řešení těchto problémů. V České republice, stejně jako v dalších zemích je také problém s počet kvalifikovaných učitelů informatiky a tím, jak přilákat ke studiu učitele nové. Srovnávací pedagogika jako obecný poznávací prostředek může přinést důležité znalosti zahraničního vývoje v této oblasti. Hlavním cílem mé disertační práce je popsat klíčové prvky v přípravě učitelů informatiky, které lze pozorovat ve vybraných zemích. Výsledky této práce mohou sloužit jako je cenný zdroj informací a inspirací pro univerzity, které připravují učitele informatiky, ale také pro politické zástupce zemí v oblasti vzdělávání, kteří se zabývají touto problematikou
Název v anglickém jazyce
Computer Science Teacher Preparation in an International Context - A Comparative Study
Popis výsledku anglicky
Since computer science is implemented at all levels of curriculum from kindergarten to high school there is a growing interest in increasing the quality and number of computer science teachers in countries around the world. Innovation in university study programmes and different approaches in computer science teacher preparation can be one of the key elements for success with these problems. In the Czech Republic, as well as in other countries, there is also a problem with the number of qualified computer science teachers, and with how to recruit new teachers. Comparative education as a general cognitive tool can bring important knowledge of foreign development. The main aim of my dissertation thesis is to empirically describe the key elements in computer science teacher preparation in selected contexts. The results can serve as a valuable source of information and inspiration for universities preparing computer science teachers, but also for political representatives of the countries in the field of education who deal with the given issues.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů