Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Calcium cycle in chemistry teaching at the lower secondary school

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F19%3A43955918" target="_blank" >RIV/49777513:23420/19:43955918 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Calcium cycle in chemistry teaching at the lower secondary school

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The research is focused on the use of experimental calcium cycle in chemistry teaching at the lower secondary school. The cycle is based on four reactions: 1. thermal decomposition of calcium carbonate, 2. reaction of calcium oxide with water, 3. calcium hydroxide with hydrochloric acid, 4. reaction of calcium chloride with sodium carbonate. The calcium cycle was tested at lower secondary schools (and equal classes from comprehensive schools). Despite the difficulty of taking some steps, the cycle was accepted by both teachers and learners.

  • Název v anglickém jazyce

    Calcium cycle in chemistry teaching at the lower secondary school

  • Popis výsledku anglicky

    The research is focused on the use of experimental calcium cycle in chemistry teaching at the lower secondary school. The cycle is based on four reactions: 1. thermal decomposition of calcium carbonate, 2. reaction of calcium oxide with water, 3. calcium hydroxide with hydrochloric acid, 4. reaction of calcium chloride with sodium carbonate. The calcium cycle was tested at lower secondary schools (and equal classes from comprehensive schools). Despite the difficulty of taking some steps, the cycle was accepted by both teachers and learners.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů