Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití programovatelné robotické hračky Bee-bot v mateřské škole a na prvním stupni ZŠ pro testování klíčové kompetence k řešení problémů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F19%3A43956593" target="_blank" >RIV/49777513:23420/19:43956593 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://unibook.upjs.sk/img/cms/2019/FF/edukacia-2-2019-web.pdf" target="_blank" >https://unibook.upjs.sk/img/cms/2019/FF/edukacia-2-2019-web.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití programovatelné robotické hračky Bee-bot v mateřské škole a na prvním stupni ZŠ pro testování klíčové kompetence k řešení problémů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výuka programování se objevuje především až ve vyšších ročnících základních škol či na střední škole. Postupně se ale dostává i na 1. stupeň základní školy nebo dokonce do mateřských škol v podobně programovatelných hraček. Tyto programovatelné hračky mají za úkol rozvíjet nejen algoritmické myšlení, orientaci v prostoru, tvořivého myšlení, ale i především řešení problému. Základem se pak stává složitý problém, který se naučí rozložit na menší části, se kterými bude pracovat. V tomto článku popisujeme a řešíme způsoby práce s programovatelnou včelkou „Bee-Bot“, které vycházejí z testování a měření. Získané poznatky pocházejí ze zkušeností a empirického měření z jedné MŠ v Klatovech a dvě skupiny dětí jsou ze ZŠ v Plzeňském kraji. Vše bylo vybráno na základě příležitostného výběru. Za použití robotických hraček jsme zjišťovali úspěšnost dětí při plnění zadaných úkolů a také jsme je pozorovali, jakým způsobem postupují. Při plnění úkolů vykazovaly dívky vyšší úspěšnost pro splnění úkolu avšak s delšími časy plnění, protože zadaný program více kontrolují a mají vyšší obavy z chyby. Pro další zkoumání budeme testovat větší vzorek dětí pro potvrzení našich hypotéz – zaměřených na rozdíly programování u můžu a žen.

  • Název v anglickém jazyce

    Using Bee-bots, programmable robotic toys, in kindergartens and at the first stage of elementary schools for testing key problem-solving skills

  • Popis výsledku anglicky

    Programming lessons appear especially in upper classes of elementary schools or at high-schools. However, it progressively gets into the lessons at the first stage of elementary schools or even to kindergartens in the form of similar programmable toys. Such programmable toys are meant to develop not just algorithmic thinking, spatial orientation, creative thinking, but namely problem solving. The base is formed as a complex problem, pupils learn to divide it into minor parts and work with them. The obtained findings come from experience and empirical measuring which was executed in a kindergarten in Klatovy and also by two groups from elementary schools in Pilsen region. Everything was obtained based on a random selection. The robotic toys were used to find out the success rate of children while completing the given tasks and to observe the ways of heir procedure. While performing the tasks, girls showed higher success rate of accomplishing them although they required more time to do so, as they checked the program setting more and worried more about making an error. For further research, a larger sample of children is going to be ested to confirm our hypotheses – focused on differences between programming by men and women.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Edukácia

  • ISSN

    1339-8725

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    161-165

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus