Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluating the role and experiences of school assistants in the support of inclusive education practice in Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F19%3A43957493" target="_blank" >RIV/49777513:23420/19:43957493 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluating the role and experiences of school assistants in the support of inclusive education practice in Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    As part of a larger project focusing on implementing inclusive education in primary schools in the Czech Republic, an evaluation was conducted of the role of school assistants in supporting children with a wide range of needs, including those with intellectual disability. Schools assistants work across a school in contrast to teaching assistants employed to work with specific children. The evaluation explored the roles, activities and experiences of school assistants.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluating the role and experiences of school assistants in the support of inclusive education practice in Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    As part of a larger project focusing on implementing inclusive education in primary schools in the Czech Republic, an evaluation was conducted of the role of school assistants in supporting children with a wide range of needs, including those with intellectual disability. Schools assistants work across a school in contrast to teaching assistants employed to work with specific children. The evaluation explored the roles, activities and experiences of school assistants.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů