Dítě s epilepsií v prostředí školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F19%3A43957559" target="_blank" >RIV/49777513:23420/19:43957559 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dítě s epilepsií v prostředí školy
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie je věnována velmi složitému tématu školního života dětí s epilepsií. Část A knihy přináší ucelený pohled na současný stav problematiky, jež byl sestaven, vedle využití vlastních zkušeností autorky, na základě studia značného množství domácích i zahraničních zdrojů, na které je zde zároveň odkazováno. První kapitola stručně shrnuje nejdůležitější lékařské poznatky o epilepsii a zahrnuje také nové klasifikace epilepsií a epileptických záchvatů, které byly zveřejněny v roce 2017. V dalších čtyřech kapitolách je pak detailně diskutován současný stav poznání u samotných dětí s epilepsií, jejich rodičů, učitelů a spolužáků. Část B představuje velmi komplexní výzkum, který byl realizován v rámci projektu Dítě s epilepsií v prostředí školy: vývoj adekvátního strukturálního modelu, který byl podporován Grantovou agenturou České republiky. Více než 100 dětí s epilepsií a 2 000 jejich rodičů, učitelů a spolužáků se podílelo na kvantitativní části studie. 20 dětí s epilepsií bylo zapojeno do kvalitativní části, která vycházela z polostrukturovaných rozhovorů zaměřených na jejich školní život. Motivace k takovému výzkumu je uvedena v první kapitole části B a metodologické aspekty jsou podrobně popsány v kapitolách 2-4. Převážná část této monografie (kapitoly 5-11) jsou věnovány prezentaci výsledků tohoto unikátního výzkumu. Podrobný konceptuální model je prezentován na základě kvalitativní části výzkumu v kapitole 11 a ve stejné kapitole se rovněž nachází strukturní model mající velmi dobré psychometrické vlastnosti. Na závěr jsou uvedeny závěry výzkumu zahrnující zásadní roli komorbidit epilepsie (zejména specifických poruch učení a ADHD) ve školním životě dětí a jsou uvedena doporučení pro rodiče, učitele a spolužáky. Kniha jako celek může představovat užitečný zdroj informací pro všechny, kteří mají co do činění se společenskými aspekty epilepsie, jako jsou dětští neurologové, učitelé a rodiče těchto dětí, sociální pracovníci, kteří se zajímají o tuto oblast. Doufám, že kniha pomůže v nekonečném procesu zlepšování kvality života dětí s epilepsií a jejich spolužáků.
Název v anglickém jazyce
Child with epilepsy in school environment
Popis výsledku anglicky
This monograph is devoted to the very complex topic of school life of children with epilepsy. The part A of the book described the state-of-the-art in this field based on the experiences of the author as well as extensive review of many relevant domestic and international sources. The first chapter briefly summarizes the most important medical findings about epilepsy and includes also the new classifications of the epilepsies and epileptic seizures which were published in 2017. The next four chapters systematically deal with the current state of knowledge with regard to children with epilepsy themselves, their parents, teachers and classmates. The part B introduces very complex research which was carried out in the framework of project Child with epilepsy in school environment: development of an adequate structural model, which was supported by Grant Agency of the Czech Republic. More than 100 children with epilepsy and 2 000 of their parents, teachers and classmates participated in the quantitative part of the study. Moreover, 20 children with epilepsy were involved in the qualitative part comprising of the semi-structured interviews focusing on their school life. Motivation for such comprehensive research in given in the first chapter of the part B and methodological aspects are described in detail in the chapters 2-4. The vast majority of this part (chapters 5-11) is devoted to the presentation of the results obtained in the unique research described above. A detailed conceptual model is presented based on the qualitative part of the research in the chapter 11, and comprehensive structural model having sound psychometric properties is derived and verified in the same chapter. Finally, conclusions of the research including fundamental role of comorbidities of epilepsy (especially specific learning disabilities and ADHD syndrome) of school life of affected children are clearly stated and recommendations for parents, teachers and classmates are outlined. The book as a whole may represent useful source of information for all people having something to do with societal aspects of epilepsy such as child neurologists, teachers and parents of such children, counsellors and social workers interested in this field. I hope that this book will help in the never-ending process of improving of quality of life of children with epilepsy and their fellows.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GJ16-02453Y" target="_blank" >GJ16-02453Y: Dítě s epilepsií v prostředí školy: vývoj adekvátního strukturního modelu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7553-660-0
Počet stran knihy
271
Název nakladatele
Stanislav Juhaňák - Triton
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—