Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Specifics of children with epilepsy in school environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F15%3A43927327" target="_blank" >RIV/49777513:23420/15:43927327 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.17554/j.issn.2313-5611.2015.01.24" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.17554/j.issn.2313-5611.2015.01.24</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17554/j.issn.2313-5611.2015.01.24" target="_blank" >10.17554/j.issn.2313-5611.2015.01.24</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Specifics of children with epilepsy in school environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Our editorial focuses on specifics of children with epilepsy in school environment. Epilepsy and its common co-morbidities (learning disabilities, intellectual disability etc.) are introduced as a highly-risk factor for school-life and academic achievement of the affected children. Attention is devoted to policy relevance of this topic and to important documents addressing it in this context. The state-of-art of three important aspects of the topic (the academic achievement and academic self-concept ofchildren with epilepsy, the knowledge of, familiarity with and attitudes towards epilepsy among teachers and the role of classmates and parents of children with epilepsy) is thoroughly discussed in this editorial. Finally, a complex approach to this topic based on conceptual and structural modelling is promoted and any recommendations for a further research in this field are briefly outlined.

  • Název v anglickém jazyce

    Specifics of children with epilepsy in school environment

  • Popis výsledku anglicky

    Our editorial focuses on specifics of children with epilepsy in school environment. Epilepsy and its common co-morbidities (learning disabilities, intellectual disability etc.) are introduced as a highly-risk factor for school-life and academic achievement of the affected children. Attention is devoted to policy relevance of this topic and to important documents addressing it in this context. The state-of-art of three important aspects of the topic (the academic achievement and academic self-concept ofchildren with epilepsy, the knowledge of, familiarity with and attitudes towards epilepsy among teachers and the role of classmates and parents of children with epilepsy) is thoroughly discussed in this editorial. Finally, a complex approach to this topic based on conceptual and structural modelling is promoted and any recommendations for a further research in this field are briefly outlined.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Neurology Research

  • ISSN

    2313-5611

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CN - Čínská lidová republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    79-82

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus