Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Academic self-concept in children with epilepsy and its relation to their quality of life

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11130%2F15%3A10293995" target="_blank" >RIV/00216208:11130/15:10293995 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60076658:12410/15:43887376 RIV/49777513:23420/15:43924583 RIV/00064203:_____/15:10293995

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1179/1743132814Y.0000000458" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1179/1743132814Y.0000000458</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1179/1743132814Y.0000000458" target="_blank" >10.1179/1743132814Y.0000000458</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Academic self-concept in children with epilepsy and its relation to their quality of life

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Objectives: Academic achievement in children with epilepsy is a highly studied topic with many important implications. However, only little attention has been devoted to academic self-concept of such children and the relation of academic self-concept totheir quality of life. We aimed to examine academic self-concept in children with epilepsy, to assess its relationship to academic achievement and to determine possible correlations between academic self-concept and quality of life. Methods: The study group consisted of 182 children and adolescents aged 9-14 years who completed the student's perception of ability scale (SPAS) questionnaire to determine their academic self-concept and the modified Czech version of the CHEQOL-25 questionnaire to determinetheir health-related quality of life. Results: We found that academic self-concept in children with epilepsy was on average significantly lower than in their peers without seizures, especially with regard to general school-related abilit

  • Název v anglickém jazyce

    Academic self-concept in children with epilepsy and its relation to their quality of life

  • Popis výsledku anglicky

    Objectives: Academic achievement in children with epilepsy is a highly studied topic with many important implications. However, only little attention has been devoted to academic self-concept of such children and the relation of academic self-concept totheir quality of life. We aimed to examine academic self-concept in children with epilepsy, to assess its relationship to academic achievement and to determine possible correlations between academic self-concept and quality of life. Methods: The study group consisted of 182 children and adolescents aged 9-14 years who completed the student's perception of ability scale (SPAS) questionnaire to determine their academic self-concept and the modified Czech version of the CHEQOL-25 questionnaire to determinetheir health-related quality of life. Results: We found that academic self-concept in children with epilepsy was on average significantly lower than in their peers without seizures, especially with regard to general school-related abilit

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    FH - Neurologie, neurochirurgie, neurovědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Neurological Research

  • ISSN

    0161-6412

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    37

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    288-294

  • Kód UT WoS článku

    000347918400002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84921754498