Diagnostika sebepojetí dětí a dospívajících s epilepsií v oblasti školní úspěšnosti ve vztahu ke kvalitě života
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889779" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889779 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/49777513:23420/15:43928078
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Diagnostika sebepojetí dětí a dospívajících s epilepsií v oblasti školní úspěšnosti ve vztahu ke kvalitě života
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem této studie je systematické prozkoumání sebepojetí dětí a dospívajících s epilepsií v oblasti školní úspěšnosti (dále jen "sebepojetí školní úspěšnosti"). Výzkumný soubor tvořilo 182 dětí a dopívajících, kteří vyplnili dotazník SPAS vhodný k měřenísebepojetí školní úspěšnosti a rovněž dotazník CHEQOL - 25 sloužící ke stanovení kvality života ve vztahu k epilepsii. Bylo zjištěno, že zásadním faktorem ovlivňujícím sebepojetí školní úspěšnosti je ve sledované skupině diagnostikovaná specifická porucha učení (SPU). Zatímco sebepojetí školní úspěšnosti epileptických jedinců bez SPU je srovnatelné s celkovou populací, u epileptických jedinců se SPU byly zaznamenány velmi nízké hodnoty. U epileptiků se SPU zároveň prakticky nebyly zaznamenány korelacemezi sebepojetím školní úspěšnosti a kvalitou života. Prezentované výsledky naznačují, že by měla být věnována zvýšená pozornost dětem s epilepsií a SPU stejně jako dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků ve vztahu k epilepsii.
Název v anglickém jazyce
The diagnosis of academic self-concept in children with epilepsy in relation to quality of life
Popis výsledku anglicky
The aim of this study was the systematic examination of academic self -concept in children and adolescents with epilepsy. The sample group consisted of 182 children and adolescents who completed two questionnaires: the SPAS questionnaire for measuring academic self -concept and the CHEQOL-25 questionnaire on the quality of life of persons with epilepsy. It was found that Specific Learning Disorders (SLD) were a major factor influencing academic self -concept in the sample group. While academic self -concept in epileptics without SLD was comparable with the general population, academic self -concept in epileptics with SLD was significantly lower. Furthermore, in epileptics with SLD, there were no correlations between academic self -concept and quality of life. The results indicate that greater attention should be paid to children with both epilepsy and SLD as well as to further education of teachers about epilepsy.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Pedagogicko-psychologická diagnostika: cesta k účinnému vedení
ISBN
978-80-88057-18-5
Počet stran výsledku
28
Strana od-do
38-65
Počet stran knihy
120
Název nakladatele
EDUKO
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—