Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Diagnostika sebepojetí dětí a dospívajících s epilepsií v oblasti školní úspěšnosti ve vztahu ke kvalitě života

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889779" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889779 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/49777513:23420/15:43928078

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Diagnostika sebepojetí dětí a dospívajících s epilepsií v oblasti školní úspěšnosti ve vztahu ke kvalitě života

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem této studie je systematické prozkoumání sebepojetí dětí a dospívajících s epilepsií v oblasti školní úspěšnosti (dále jen "sebepojetí školní úspěšnosti"). Výzkumný soubor tvořilo 182 dětí a dopívajících, kteří vyplnili dotazník SPAS vhodný k měřenísebepojetí školní úspěšnosti a rovněž dotazník CHEQOL - 25 sloužící ke stanovení kvality života ve vztahu k epilepsii. Bylo zjištěno, že zásadním faktorem ovlivňujícím sebepojetí školní úspěšnosti je ve sledované skupině diagnostikovaná specifická porucha učení (SPU). Zatímco sebepojetí školní úspěšnosti epileptických jedinců bez SPU je srovnatelné s celkovou populací, u epileptických jedinců se SPU byly zaznamenány velmi nízké hodnoty. U epileptiků se SPU zároveň prakticky nebyly zaznamenány korelacemezi sebepojetím školní úspěšnosti a kvalitou života. Prezentované výsledky naznačují, že by měla být věnována zvýšená pozornost dětem s epilepsií a SPU stejně jako dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků ve vztahu k epilepsii.

  • Název v anglickém jazyce

    The diagnosis of academic self-concept in children with epilepsy in relation to quality of life

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this study was the systematic examination of academic self -concept in children and adolescents with epilepsy. The sample group consisted of 182 children and adolescents who completed two questionnaires: the SPAS questionnaire for measuring academic self -concept and the CHEQOL-25 questionnaire on the quality of life of persons with epilepsy. It was found that Specific Learning Disorders (SLD) were a major factor influencing academic self -concept in the sample group. While academic self -concept in epileptics without SLD was comparable with the general population, academic self -concept in epileptics with SLD was significantly lower. Furthermore, in epileptics with SLD, there were no correlations between academic self -concept and quality of life. The results indicate that greater attention should be paid to children with both epilepsy and SLD as well as to further education of teachers about epilepsy.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Pedagogicko-psychologická diagnostika: cesta k účinnému vedení

  • ISBN

    978-80-88057-18-5

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

    38-65

  • Počet stran knihy

    120

  • Název nakladatele

    EDUKO

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly