Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effect of learning disabilities on academic self-concept in children with epilepsy and on thein quality of life

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889226" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889226 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ridd.2015.07.018" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.ridd.2015.07.018</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ridd.2015.07.018" target="_blank" >10.1016/j.ridd.2015.07.018</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effect of learning disabilities on academic self-concept in children with epilepsy and on thein quality of life

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We aimed to analyze potentially significant variables (gender, frequency of seizures, duration of epilepsy, intellectual disability, learning disability and attention deficit hyperactivity disorder) in relation to academic self-concept in children with epilepsy (CWE, n=182) and to additional domains of their quality of life. Using regression analysis, we identified learning disability as a key predictor for academic-self concept of CWE. While CWE and with no learning disability exhibited results comparable to children without epilepsy, participants with epilepsy and some learning disability scored significantly lower in almost all domains of academic self-concept. We moreover found that CWE and learning disability have significantly lower quality of life in intrapersonal and interpersonal domains. In contrast to CWE and with no learning disability, these participants have practically no correlation between their quality of life and academic self-concept.

  • Název v anglickém jazyce

    Effect of learning disabilities on academic self-concept in children with epilepsy and on thein quality of life

  • Popis výsledku anglicky

    We aimed to analyze potentially significant variables (gender, frequency of seizures, duration of epilepsy, intellectual disability, learning disability and attention deficit hyperactivity disorder) in relation to academic self-concept in children with epilepsy (CWE, n=182) and to additional domains of their quality of life. Using regression analysis, we identified learning disability as a key predictor for academic-self concept of CWE. While CWE and with no learning disability exhibited results comparable to children without epilepsy, participants with epilepsy and some learning disability scored significantly lower in almost all domains of academic self-concept. We moreover found that CWE and learning disability have significantly lower quality of life in intrapersonal and interpersonal domains. In contrast to CWE and with no learning disability, these participants have practically no correlation between their quality of life and academic self-concept.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Research in Developmental Disabilities

  • ISSN

    0891-4222

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    45-46

  • Číslo periodika v rámci svazku

    říjen 2015

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    120-128

  • Kód UT WoS článku

    000362149400012

  • EID výsledku v databázi Scopus