Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effect of learning disabilities on academic self-concept in children with epilepsy and on their quality of life

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11130%2F15%3A10315976" target="_blank" >RIV/00216208:11130/15:10315976 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/49777513:23420/15:43926353 RIV/00064203:_____/15:10315976

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ridd.2015.07.018" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.ridd.2015.07.018</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ridd.2015.07.018" target="_blank" >10.1016/j.ridd.2015.07.018</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effect of learning disabilities on academic self-concept in children with epilepsy and on their quality of life

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Academic self-concept could significantly affect academic achievement and self-confidence in children with epilepsy. However, limited attention has been devoted to determining factors influencing academic self-concept of children with epilepsy. We aimedto analyze potentially significant variables (gender, frequency of seizures, duration of epilepsy, intellectual disability, learning disability and attention deficit hyperactivity disorder) in relation to academic self-concept in children with epilepsy and to additional domains of their quality of life. The study group consisted of 182 children and adolescents aged 9-14 years who completed the SPAS (Student's Perception of Ability Scale) questionnaire determining their academic self-concept and the modified Czech version of the CHEQOL-25 (Health-Related Quality of Life Measure for Children with Epilepsy) questionnaire evaluating their health-related quality of life. Using regression analysis, we identified learning disability as a key p

  • Název v anglickém jazyce

    Effect of learning disabilities on academic self-concept in children with epilepsy and on their quality of life

  • Popis výsledku anglicky

    Academic self-concept could significantly affect academic achievement and self-confidence in children with epilepsy. However, limited attention has been devoted to determining factors influencing academic self-concept of children with epilepsy. We aimedto analyze potentially significant variables (gender, frequency of seizures, duration of epilepsy, intellectual disability, learning disability and attention deficit hyperactivity disorder) in relation to academic self-concept in children with epilepsy and to additional domains of their quality of life. The study group consisted of 182 children and adolescents aged 9-14 years who completed the SPAS (Student's Perception of Ability Scale) questionnaire determining their academic self-concept and the modified Czech version of the CHEQOL-25 (Health-Related Quality of Life Measure for Children with Epilepsy) questionnaire evaluating their health-related quality of life. Using regression analysis, we identified learning disability as a key p

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Research in Developmental Disabilities

  • ISSN

    0891-4222

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    45-46

  • Číslo periodika v rámci svazku

    říjen

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    120-128

  • Kód UT WoS článku

    000362149400012

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84938086976