Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Selected textbooks for German as a foreign language (DaF) from the perspective of speech act theory

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F19%3A43958480" target="_blank" >RIV/49777513:23420/19:43958480 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://old.ff.ujep.cz/ab/index.php/en/" target="_blank" >http://old.ff.ujep.cz/ab/index.php/en/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Ausgewählte Lehrbücher für Deutsch als Fremdsprache unter der Lupe der Sprechakttheorie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Der Beitrag behandelt Aspekte ausgewählter aktueller DaF-Lehrbücher, die an der Grenze zwischen Sprachwissenschaft und Didaktik liegen, auf zweierlei Art. Einerseits geht es um eine methodologische Frage: Inwieweit sind die pragmatischen Elemente von Kommunikation in einem Fremdpsrachenlehrbuch überprüfbar? Die andere Perspektive des Textes widmet sich wiederum den Ergebnissen einer Untersuchung, die sich mit Sprechakten in DaF-Lehrbüchern beschäftigt. In diesem Sinne stehen im Fokus des Artikels nicht nur methodologisch-theoretisch geprägte Fragen, die mit der Sprechakttheorie zusammenhängen, sondern auch die Ergebnisse einer Untersuchung, die den Makrosprechakt &quot;Instruktion&quot; und den Sprechakten in Gesprächen in DaF-Kursbüchern zum Gegenstand hat. Die Ergebnisse zeigen, dass das Spektrum der Sprechakte ziemlich komplex ist, auch wenn es im Zusammenhang mit der zu erzielenden Entwicklung der pragmatischen Kompetenz der Deutschlerner wünschenswert wäre, wenn diese noch breiter vertreten wären.

  • Název v anglickém jazyce

    Selected textbooks for German as a foreign language (DaF) from the perspective of speech act theory

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with selected aspects of current DaF textbooks in between linguistics and didactics in two ways. First, we ask how to verify the pragmatic elements of communication in a foreign language textbook. Second, we look at a study dealing with speech acts in DaF textbooks. In this sense, we examine a methodological-theoretical question related to speech act theory, and also discuss an analysis of selected textbooks. The subject of this analysis is macrospeech act instruction and speech acts in conversations in DaF textbooks. The results show that the spectrum of speech acts is quite complex, even if, for the development of pragmatic competence in German learners, a more extensive variety of speech acts would be desirable.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60202 - Specific languages

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Aussiger Beiträge

  • ISSN

    1802-6419

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    13

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    223-239

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85081685910