Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přínosnost umění pro společné vzdělávání: důvody, podmínky, okolnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F20%3A43960106" target="_blank" >RIV/49777513:23420/20:43960106 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.vydavatelstviupol.cz/cz/?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_category_id=1&virtuemart_product_id=105500410&Itemid=130" target="_blank" >https://www.vydavatelstviupol.cz/cz/?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_category_id=1&virtuemart_product_id=105500410&Itemid=130</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.20.24456652" target="_blank" >10.5507/pdf.20.24456652</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přínosnost umění pro společné vzdělávání: důvody, podmínky, okolnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola teoreticky vyjasňuje důvody, podmínky a okolnosti pro dosažení výchovných a vzdělávacích cílů ve společném (inkluzivním) vzdělávání. Identifikuje, charakterizuje, klasifikuje a vysvětluje základní aspekty tvůrčího procesu vedoucího k poznávání prostřednictvím symbolizace poznávaného obsahu a prostřednictvím expresivní experimentace, která tvůrčí symbolizaci doprovází. S východiskem v Goodmanově pojetí symbolizace jako způsobu světatvorby (worldmaking) se v kapitole objasňují funkce expresivních aktivit ve vzdělávacím a výchovném procesu. Na tomto podkladě je pod názvem filetický přístup charakterizována výchovná a vzdělávací koncepce založená na didakticky a výchovně užitečném spojení tvůrčí exprese, expresivní experimentace a reflexe spojené s dialogem ve výchovné skupině.

  • Název v anglickém jazyce

    The benefits of art for common learning: reasons, conditions, circumstances

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter clarifies the reasons, conditions and circumstances for achieving educational and educational goals in common (inclusive) education. It identifies, characterises, classifies and explains essential aspects of the creative process leading to cognition through the symbolisation of recognized content and through the expressive experimentation that accompanies creative symbolisation. Taking as a starting point Goodman&apos;s conception of symbolism as a way of worldmaking, the chapter clarifies the function of expressive activities in the educational and educational process. On this basis, the “philetics” approach is characterised as an educational and educational concept based on a didactically and educational useful combination of creative expression, expressive experimentation and reflection linked to dialogue in an educational group.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Oborová didaktika uměleckých disciplín v inkluzivním vzdělávání

  • ISBN

    978-80-244-5665-2

  • Počet stran výsledku

    43

  • Strana od-do

    11-53

  • Počet stran knihy

    268

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS kapitoly