Přínosnost umění pro společné vzdělávání: důvody, podmínky, okolnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F20%3A43960106" target="_blank" >RIV/49777513:23420/20:43960106 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.vydavatelstviupol.cz/cz/?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_category_id=1&virtuemart_product_id=105500410&Itemid=130" target="_blank" >https://www.vydavatelstviupol.cz/cz/?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_category_id=1&virtuemart_product_id=105500410&Itemid=130</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.20.24456652" target="_blank" >10.5507/pdf.20.24456652</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přínosnost umění pro společné vzdělávání: důvody, podmínky, okolnosti
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola teoreticky vyjasňuje důvody, podmínky a okolnosti pro dosažení výchovných a vzdělávacích cílů ve společném (inkluzivním) vzdělávání. Identifikuje, charakterizuje, klasifikuje a vysvětluje základní aspekty tvůrčího procesu vedoucího k poznávání prostřednictvím symbolizace poznávaného obsahu a prostřednictvím expresivní experimentace, která tvůrčí symbolizaci doprovází. S východiskem v Goodmanově pojetí symbolizace jako způsobu světatvorby (worldmaking) se v kapitole objasňují funkce expresivních aktivit ve vzdělávacím a výchovném procesu. Na tomto podkladě je pod názvem filetický přístup charakterizována výchovná a vzdělávací koncepce založená na didakticky a výchovně užitečném spojení tvůrčí exprese, expresivní experimentace a reflexe spojené s dialogem ve výchovné skupině.
Název v anglickém jazyce
The benefits of art for common learning: reasons, conditions, circumstances
Popis výsledku anglicky
The chapter clarifies the reasons, conditions and circumstances for achieving educational and educational goals in common (inclusive) education. It identifies, characterises, classifies and explains essential aspects of the creative process leading to cognition through the symbolisation of recognized content and through the expressive experimentation that accompanies creative symbolisation. Taking as a starting point Goodman's conception of symbolism as a way of worldmaking, the chapter clarifies the function of expressive activities in the educational and educational process. On this basis, the “philetics” approach is characterised as an educational and educational concept based on a didactically and educational useful combination of creative expression, expressive experimentation and reflection linked to dialogue in an educational group.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Oborová didaktika uměleckých disciplín v inkluzivním vzdělávání
ISBN
978-80-244-5665-2
Počet stran výsledku
43
Strana od-do
11-53
Počet stran knihy
268
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS kapitoly
—