Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Expression - An Experimental Field for Investigation and Management of the Paradox of Education (With Illustrations from Voice Education)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F12%3A43883689" target="_blank" >RIV/60076658:12410/12:43883689 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11410/12:10133878

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5539/ies.v5n6p24" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5539/ies.v5n6p24</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5539/ies.v5n6p24" target="_blank" >10.5539/ies.v5n6p24</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Expression - An Experimental Field for Investigation and Management of the Paradox of Education (With Illustrations from Voice Education)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article introduces and explains the concept of the "paradox of education" for capturing the polarity between autonomy and heteronomy in education. The paradox of education is an essential part of the curriculum and, if not under control, manifests itself in the discrepancy between the teaching process, its objectives and evaluation of its outputs. Especially sensitive to the paradox of education are all disciplines that emphasise students' creative expression. In the text expression and its cultural context - expressivity - are characterised as an experimental field for the investigation and management of the tension between autonomy and heteronomy in education. The characteristics of expression are derived from Goodman's (1976) concept of symbolisation as a type of expression, but is developed with regard to the relationship between subject and cultural context and in relation to Searle's (2004) differentiation of first and third person ontology. The interpretation leads to the f

  • Název v anglickém jazyce

    Expression - An Experimental Field for Investigation and Management of the Paradox of Education (With Illustrations from Voice Education)

  • Popis výsledku anglicky

    This article introduces and explains the concept of the "paradox of education" for capturing the polarity between autonomy and heteronomy in education. The paradox of education is an essential part of the curriculum and, if not under control, manifests itself in the discrepancy between the teaching process, its objectives and evaluation of its outputs. Especially sensitive to the paradox of education are all disciplines that emphasise students' creative expression. In the text expression and its cultural context - expressivity - are characterised as an experimental field for the investigation and management of the tension between autonomy and heteronomy in education. The characteristics of expression are derived from Goodman's (1976) concept of symbolisation as a type of expression, but is developed with regard to the relationship between subject and cultural context and in relation to Searle's (2004) differentiation of first and third person ontology. The interpretation leads to the f

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Education Studies

  • ISSN

    1913-9020

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CA - Kanada

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    24-35

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus