Limits of The Ethical Training of Social Workers (Altruism Issue in the Moral Space of Professional Ethics)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27620%2F15%3A86095277" target="_blank" >RIV/61989100:27620/15:86095277 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.15804/tner.2015.42.4.16" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.15804/tner.2015.42.4.16</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15804/tner.2015.42.4.16" target="_blank" >10.15804/tner.2015.42.4.16</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Limits of The Ethical Training of Social Workers (Altruism Issue in the Moral Space of Professional Ethics)
Popis výsledku v původním jazyce
The article is focused on the profesional ethics of social work in the context of the philosophy of education. The autors analyse its educational pitfalls seen as a possible tension of personal ethics and professional ethics. Analysing the altruism issuethe authors reflect on the relatinship of autonomy and heteronomy of will in moral acting.
Název v anglickém jazyce
Limits of The Ethical Training of Social Workers (Altruism Issue in the Moral Space of Professional Ethics)
Popis výsledku anglicky
The article is focused on the profesional ethics of social work in the context of the philosophy of education. The autors analyse its educational pitfalls seen as a possible tension of personal ethics and professional ethics. Analysing the altruism issuethe authors reflect on the relatinship of autonomy and heteronomy of will in moral acting.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
New Educational Review
ISSN
1732-6729
e-ISSN
—
Svazek periodika
42
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
189-199
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—