Všeobecně vzdělávací potenciál výtvarných činností v mateřské škole. 2. díl
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F20%3A43961120" target="_blank" >RIV/49777513:23420/20:43961120 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.rizeniskoly.cz/cz/casopis/rizeni-skoly/2020/4-2020/ms-2-2020" target="_blank" >https://www.rizeniskoly.cz/cz/casopis/rizeni-skoly/2020/4-2020/ms-2-2020</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Všeobecně vzdělávací potenciál výtvarných činností v mateřské škole. 2. díl
Popis výsledku v původním jazyce
Jaký je rozdíl mezi pojetím výtvarné výchovy ve smyslu rukodělných činností a pojetím tvořivé výtvarné výchovy? Tvořivá výtvarná výchova podporuje možnost sebevyjádření dítěte a jeho fantazii, a je tím pádem příležitostí v rámci soudobého pojetí výtvarné výchovy umožnit mateřské škole integrovat ostatní obory, a přispívat tak ke všeobecnému vzdělání. Článek zahrnuje analýzu kreativního výtvarného úkolu z hlediska rozvíjených očekávaných výstupů RVP PV. Na příkladech vysvětluje rozdíl v edukačním potenciálu schematicky zadaného výtvarného úkolu a kreativní výtvarné tvorby.
Název v anglickém jazyce
Potential of art activities in kindergarten for general education. Part two
Popis výsledku anglicky
What is the difference between the concept of art education in terms of handicrafts and the concept of creative art education? Creative art education supports the possibility of the child's self-expression and imagination; it contributes to knowledge integration and general education. The article includes the analysis of a creative art task in terms of the outputs of RVP PV. Using examples, we explain the difference in the educational potential of a schematically assigned art task and creative artistic work.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Speciál pro MŠ
ISSN
2571-0591
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
20-28
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—