Kreativita v pedagogické praxi : s ohledem na individualizaci ve výchovně vzdělávacím procesu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F20%3A43961346" target="_blank" >RIV/49777513:23420/20:43961346 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kreativita v pedagogické praxi : s ohledem na individualizaci ve výchovně vzdělávacím procesu
Popis výsledku v původním jazyce
Tato metodická publikace vznikla jako jeden z výstupů projektu Mateřské školy jako centra kolegiální podpory v oblastech zaměřených na individualizaci vzdělávání a rozvoj kreativity, registrační číslo projektu CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_010/0000511, s cílem nabídnout inspiraci a metodickou oporu pro individualizované strategie preprimárního vzdělávání. Na odborných setkáních (diskuzních platformách) učitelů mateřských škol byla pak publikace dále diskutována, evaluována, pilotně ověřena a následně doplňována o praktické zkušenosti učitelů mateřských škol a poznatky metodiků, specialistů i odborníků z vysokých škol a praxe. Smyslem metodické publikace je snaha pomoci učitelům MŠ při orientaci v terminologii společného vzdělávání a v porozumění podstaty diferencovaného a individualizovaného přístupu vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v preprimární sféře. Metodická pomůcka se snaží prakticky představit takové metody i formy práce, které jsou učitelům MŠ dostupné, a jsou reálně použitelné. Chce být praktickým pomocníkem, který reaguje na aktuální změny ve společnosti, škole, bere v potaz proměňující se klima v rodině, kvalitativní a rychlé proměny v oblasti digitálního vzdělávání i nutnost diferencovaného přístupu k dětem předškolního věku.
Název v anglickém jazyce
Creativity in Pedagogical Practice with Regard to Individualization in the Educational Process
Popis výsledku anglicky
This methodological publication was created as one of the outputs of the project Kindergarten as a center of peer support in areas focused on individualization of education and development of creativity, project registration number CZ.02.3.68 / 0.0 / 0.0 / 16_010 / 0000511, in order to offer inspiration and methodological support for individualized strategies for pre-primary education. At professional meetings (discussion platforms) of kindergarten teachers, the publication was further discussed, evaluated, pilot-tested and subsequently supplemented with practical experience of kindergarten teachers and knowledge of methodologists, specialists and experts from universities and practice. The purpose of the methodological publication is to help kindergarten teachers to orientate themselves in the terminology of joint education and to understand the essence of a differentiated and individualized approach to the education of children with special educational needs in the pre-primary sphere. The methodological aid tries to practically present such methods and forms of work that are available to kindergarten teachers and are really applicable. It wants to be a practical helper that responds to current changes in society, school, takes into account the changing climate in the family, qualitative and rapid changes in digital education and the need for a differentiated approach to preschool children.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů