Dobro a zlo očima dětí předškolního věku.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43885603" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43885603 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dobro a zlo očima dětí předškolního věku.
Popis výsledku v původním jazyce
Téma příspěvku vychází z potřeby rozpracování metodiky etické výchovy v oblasti předškolního vzdělávání. Zabývá se významem prožitku dobra pro předškolní dítě s ohledem na jeho životní perspektivu a postoje k lidem a ke světu. Reflektujeme potřebu metodicky podpořit učitelky MŠ při rozvíjení pozitivních morálních hodnot a prosociálního chování dětí předškolního věku. S tím souvisí i hledání odpovědí na otázky, do jaké míry si děti předškolního věku uvědomují rozdíly mezi dobrem a zlem a jak si dobro a zlo představují. Odpovědi jsou v příspěvku nastíněny z pohledu vývojové psychologie a výzkumného šetření, vedeného formou řízené diskuze s dětmi v mateřských školách. Příspěvek doplňuje videozáznam z těchto diskuzí.
Název v anglickém jazyce
Good and evil in the eyes of preschoolers
Popis výsledku anglicky
Topic of the paper is based on the demand for developing of the methodology of ethical education in pre-primary education. It deals with the importance of the good experience for preschool child with regard to his life perspective and attitudes to the people and the world. We reflect a need of kindergarten teachers to be supported at upbringing positive moral values and social behavior of preschool children. Thus we are looking for answers to questions: to what extent preschool children recognize the difference between good and evil, and how children imagine the good and the evil. Responses are outlined in this paper from the perspective of developmental psychology and research survey conducted by guided discussion with children in kindergarten. Paperis accompanied by a video record from these discussions.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Dobro a zlo, aneb o morálce (Psychologické a filozofické aspekty morálky v edukaci). Zborník vědeckých studií.
ISBN
978-80-557-0538-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
77-80
Název nakladatele
Univerzita Mateja Bela, Fakulta pedagogická
Místo vydání
Bánská Bystrica
Místo konání akce
PF UMB Banská Bystrica
Datum konání akce
15. 11. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—