Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dobro a zlo očima dětí předškolního věku.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43885603" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43885603 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dobro a zlo očima dětí předškolního věku.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Téma příspěvku vychází z potřeby rozpracování metodiky etické výchovy v oblasti předškolního vzdělávání. Zabývá se významem prožitku dobra pro předškolní dítě s ohledem na jeho životní perspektivu a postoje k lidem a ke světu. Reflektujeme potřebu metodicky podpořit učitelky MŠ při rozvíjení pozitivních morálních hodnot a prosociálního chování dětí předškolního věku. S tím souvisí i hledání odpovědí na otázky, do jaké míry si děti předškolního věku uvědomují rozdíly mezi dobrem a zlem a jak si dobro a zlo představují. Odpovědi jsou v příspěvku nastíněny z pohledu vývojové psychologie a výzkumného šetření, vedeného formou řízené diskuze s dětmi v mateřských školách. Příspěvek doplňuje videozáznam z těchto diskuzí.

  • Název v anglickém jazyce

    Good and evil in the eyes of preschoolers

  • Popis výsledku anglicky

    Topic of the paper is based on the demand for developing of the methodology of ethical education in pre-primary education. It deals with the importance of the good experience for preschool child with regard to his life perspective and attitudes to the people and the world. We reflect a need of kindergarten teachers to be supported at upbringing positive moral values and social behavior of preschool children. Thus we are looking for answers to questions: to what extent preschool children recognize the difference between good and evil, and how children imagine the good and the evil. Responses are outlined in this paper from the perspective of developmental psychology and research survey conducted by guided discussion with children in kindergarten. Paperis accompanied by a video record from these discussions.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Dobro a zlo, aneb o morálce (Psychologické a filozofické aspekty morálky v edukaci). Zborník vědeckých studií.

  • ISBN

    978-80-557-0538-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    77-80

  • Název nakladatele

    Univerzita Mateja Bela, Fakulta pedagogická

  • Místo vydání

    Bánská Bystrica

  • Místo konání akce

    PF UMB Banská Bystrica

  • Datum konání akce

    15. 11. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku