Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bezpečnost dětí v mateřské škole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F12%3A43884321" target="_blank" >RIV/60076658:12410/12:43884321 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Bezpečnost dětí v mateřské škole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek nabízí pohled na současnou bezpečnost dětí v mateřských školách z perspektivního pohledu vzdělavatelů budoucích předškolních pedagogů. Upozorňuje na rizika spojená s psychosomatickými zvláštnostmi předškolního dítěte a jejich legislativní ošetření. Na základě statistického zpracování dat úrazovosti v mateřských školách ČŠI vyzdvihuje nízký index úrazovosti v mateřských školách a dává jej do souvislosti s vysokou mírou subjektivního pocitu strachu učitelek o bezpečí dětí. Jako hlavní příčinu strachů učitelek vidí autorky spolu s dotázanými učitelkami MŠ vysoké počty dětí ve třídách, které jsou však v současné době z ekonomických důvodů prakticky neovlivnitelné. V závěrečné diskuzi se autorky snaží nalézt cestu k přípravě budoucích předškolních pedagogů v oblasti bezpečnosti dětí v mateřských školách.

  • Název v anglickém jazyce

    Safety of children in Kindergarten

  • Popis výsledku anglicky

    The article offers a view on a contemporary children safety in kindergartens in a point of perspective view of educators of future preschool pedagogues. It underlines the risks associated with psychosomatic traits of preschool children and their legislative treatment. On the basis of statistical data processing of Czech School Inspectorate highlights the low injury-index in kindergartens and put it in to the context of a higher degree of subjective teachers fear about the children's safety. Based on interviews the main reason for this seems to be large number of children in classes which is not influenceable due to current economic reasons. In the final discussion the authors try to find a way for future preschool educators preparation in the area of children safety in kindergartens.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Prevence úrazů, otrav a násilí

  • ISSN

    1801-0261

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    VIII

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    207-212

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus