Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Advantages and disadvantages of forest kindergarten in Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50004803" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50004803 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815002165/pdf?md5=48ebfc951468230096799337c426487e&pid=1-s2.0-S1877042815002165-main.pdf" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815002165/pdf?md5=48ebfc951468230096799337c426487e&pid=1-s2.0-S1877042815002165-main.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.186" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.01.186</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Advantages and disadvantages of forest kindergarten in Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to describe advantages and disadvantages of forest kindergarten in Czech Republic from stakeholder's point of view. In the light of qualitative data obtained from semi structured interviews and observation in 3 forest kindergarten and document analyses we are answering of this question: What are advantages and disadvantages of forest kindergarten education from different stakeholder's point of view? We present this advantages and disadvantages as characteristics of forest kindergarten: aspects of the society (e.g. increasing the capacity of preschool education, man and woman teachers, experience of parents), parents' lifestyle (e.g. whole day children staying in nature, alternative education, food), educational areas (e.g. creativity, positive approach to nature, social behaviour, emotional development, development of both gross and fine motoric), children's' health (e.g. physical condition of children, immunity of children, environment of forest kindergarten), safety (e.g. risks, insect, small injuries, hygienic). In the conclusion we relate to existing empiric investigations and theoretical knowledge of the possibility to compare common kindergarten and forest kindergarten.

  • Název v anglickém jazyce

    Advantages and disadvantages of forest kindergarten in Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to describe advantages and disadvantages of forest kindergarten in Czech Republic from stakeholder's point of view. In the light of qualitative data obtained from semi structured interviews and observation in 3 forest kindergarten and document analyses we are answering of this question: What are advantages and disadvantages of forest kindergarten education from different stakeholder's point of view? We present this advantages and disadvantages as characteristics of forest kindergarten: aspects of the society (e.g. increasing the capacity of preschool education, man and woman teachers, experience of parents), parents' lifestyle (e.g. whole day children staying in nature, alternative education, food), educational areas (e.g. creativity, positive approach to nature, social behaviour, emotional development, development of both gross and fine motoric), children's' health (e.g. physical condition of children, immunity of children, environment of forest kindergarten), safety (e.g. risks, insect, small injuries, hygienic). In the conclusion we relate to existing empiric investigations and theoretical knowledge of the possibility to compare common kindergarten and forest kindergarten.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - social and behavioral sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    738-744

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    AMSTERDAM

  • Místo konání akce

    Kyrenia, CYPRUS

  • Datum konání akce

    22. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000380543800102