Reflexe výuky jako prostředek propojení pedagogické praxe studentů s jejich teoretickou přípravou
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F21%3A43962362" target="_blank" >RIV/49777513:23420/21:43962362 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://dspace5.zcu.cz/handle/11025/43106" target="_blank" >https://dspace5.zcu.cz/handle/11025/43106</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Reflexe výuky jako prostředek propojení pedagogické praxe studentů s jejich teoretickou přípravou
Popis výsledku v původním jazyce
V prvním tematickém oddílu přináší studie Jany Vejvodové analýzu nového modelu výuky na FPE ZČU v Plzni přispívajícího k překonání „propasti“ oddělující vzdělávací teorii od praxe. Autorka ukazuje, jak disciplíny Základy reflexe a hodnocení výuky v bakalářském studiu a Reflexe a hodnocení výuky v navazujícím magisterském studiu vedou studenty i vyučující k transdisciplinární didaktické součinnosti, k součinnosti mezi oborovými didaktikami a obecnou didaktikou i pedagogikou.
Název v anglickém jazyce
Reflections on teaching as a means of connecting students' pedagogical practice with their theoretical preparation
Popis výsledku anglicky
In the first thematic section, Jana Vejvodová’s paper brings an analysis of a new teaching model at FPE ZCU (Pedagogical Faculty of the University of West Bohemia) contributing towards bridging the gap between educational theory and practice. The author demonstrates how the subjects ‘Foundations of reflexion and evaluation of teaching’ in the Bachelor’s programme and ‘Reflexion and evaluation of teaching’ in the follow-up Master’s programme lead students and instructors towards interdisciplinary didactic collaboration, towards collaboration among subject-specific didactics, and general didactics and pedagogy.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Od praxe k teorii a zpět ve vyučování češtině II
ISBN
978-80-261-0982-2
Počet stran výsledku
44
Strana od-do
20-63
Počet stran knihy
403
Název nakladatele
Západočeská univerzita v Plzni
Místo vydání
Plzeň
Kód UT WoS kapitoly
—