Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Open Source Programmes as the Support in Mathematical Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F15%3A86095624" target="_blank" >RIV/61989100:27510/15:86095624 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Open Source Programmes as the Support in Mathematical Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to present the results of the research in which we confirm that suitable application of some open source mathematical programmes can improve the students' attitude towards mathematics and enable them to achieve a higher level of knowledge. To assess the efficiency of use of such electronic products in teaching we test the results of two groups of students of the Faculty of Economics VŠB - Technical University of Ostrava who participated in the didactic test and completed the questionnaire. The experimental group had special extra mathematical lessons in which the teacher helped the students to use open source programmes. To evaluate the teaching experiment we use parametric methods of the statistical inference. Statistically verified results of the questionnaire and the didactic test confirm that the appropriate integration of mathematical programmes into teaching of mathematics can improve the students' attitude towards mathematics and enable them to achieve a

  • Název v anglickém jazyce

    Open Source Programmes as the Support in Mathematical Education

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to present the results of the research in which we confirm that suitable application of some open source mathematical programmes can improve the students' attitude towards mathematics and enable them to achieve a higher level of knowledge. To assess the efficiency of use of such electronic products in teaching we test the results of two groups of students of the Faculty of Economics VŠB - Technical University of Ostrava who participated in the didactic test and completed the questionnaire. The experimental group had special extra mathematical lessons in which the teacher helped the students to use open source programmes. To evaluate the teaching experiment we use parametric methods of the statistical inference. Statistically verified results of the questionnaire and the didactic test confirm that the appropriate integration of mathematical programmes into teaching of mathematics can improve the students' attitude towards mathematics and enable them to achieve a

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education 2015 : proceedings of the 12th international conference : 4th - 5th June 2015, Prague, Czech Republic, EU

  • ISBN

    978-80-213-2560-9

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    341-347

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    4. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000358527400043