Responsibility for Mathematical Literacy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F14%3A86092058" target="_blank" >RIV/61989100:27510/14:86092058 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Responsibility for Mathematical Literacy
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper we deal with the poor mathematical knowledge and bad attitude towards mathematics of students coming from secondary schools to the Faculty of Economics and with some possibilities how to overcome these problems. We prepared new clarify study materials and the set of suitable online calculator and PC programs. We realised the research in which we wanted to detect weather the inclusion of new clarify mathematical study materials and suitable ICT support in the teaching of mathematics can improve students' knowledge and attitude towards mathematics. To evaluate the teaching experiment we used descriptive and inductive statistical methods. Statistically verified results of the tests and questionnaires confirmed that the new study materials and appropriate integration of ICT into mathematical education can improve the students? knowledge and the attitude towards Mathematics and new technologies.
Název v anglickém jazyce
Responsibility for Mathematical Literacy
Popis výsledku anglicky
In this paper we deal with the poor mathematical knowledge and bad attitude towards mathematics of students coming from secondary schools to the Faculty of Economics and with some possibilities how to overcome these problems. We prepared new clarify study materials and the set of suitable online calculator and PC programs. We realised the research in which we wanted to detect weather the inclusion of new clarify mathematical study materials and suitable ICT support in the teaching of mathematics can improve students' knowledge and attitude towards mathematics. To evaluate the teaching experiment we used descriptive and inductive statistical methods. Statistically verified results of the tests and questionnaires confirmed that the new study materials and appropriate integration of ICT into mathematical education can improve the students? knowledge and the attitude towards Mathematics and new technologies.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efficiency and Responsibility in Education 2014 - ERiE : proceedings : 11th international conference : 5th-6th June 2014, Prague, Czech Republic, EU
ISBN
978-80-213-2468-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
402-409
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
5. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—