Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Responsibility for Mathematical Literacy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F14%3A86092058" target="_blank" >RIV/61989100:27510/14:86092058 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Responsibility for Mathematical Literacy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper we deal with the poor mathematical knowledge and bad attitude towards mathematics of students coming from secondary schools to the Faculty of Economics and with some possibilities how to overcome these problems. We prepared new clarify study materials and the set of suitable online calculator and PC programs. We realised the research in which we wanted to detect weather the inclusion of new clarify mathematical study materials and suitable ICT support in the teaching of mathematics can improve students' knowledge and attitude towards mathematics. To evaluate the teaching experiment we used descriptive and inductive statistical methods. Statistically verified results of the tests and questionnaires confirmed that the new study materials and appropriate integration of ICT into mathematical education can improve the students? knowledge and the attitude towards Mathematics and new technologies.

  • Název v anglickém jazyce

    Responsibility for Mathematical Literacy

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper we deal with the poor mathematical knowledge and bad attitude towards mathematics of students coming from secondary schools to the Faculty of Economics and with some possibilities how to overcome these problems. We prepared new clarify study materials and the set of suitable online calculator and PC programs. We realised the research in which we wanted to detect weather the inclusion of new clarify mathematical study materials and suitable ICT support in the teaching of mathematics can improve students' knowledge and attitude towards mathematics. To evaluate the teaching experiment we used descriptive and inductive statistical methods. Statistically verified results of the tests and questionnaires confirmed that the new study materials and appropriate integration of ICT into mathematical education can improve the students? knowledge and the attitude towards Mathematics and new technologies.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education 2014 - ERiE : proceedings : 11th international conference : 5th-6th June 2014, Prague, Czech Republic, EU

  • ISBN

    978-80-213-2468-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    402-409

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    5. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku