Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experimental Verification of the Impact of Applets in Mathematical Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F13%3A86088100" target="_blank" >RIV/61989100:27510/13:86088100 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experimental Verification of the Impact of Applets in Mathematical Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the paper we describe the application of some innovative methods which use available tools of information and communication technologies and their integration into mathematical education. We introduce some software products and their usefulness in mathematics at faculties of economic and the effect of their usage on students. Special attention is paid to applets which are created using open source programme C.a.R. To assess the appropriateness of use of electronic products in the teaching we test results of two groups of students who participated in the test in mathematical analysis and completed the questionnaire. To evaluate the teaching experiment we use parametric methods of statistical inference. Statistically verified results of the questionnaire and the didactic test confirm that the appropriate integration of ICT into teaching of mathematical analysis and active use of applets can improve the students? attitude towards mathematics and enable students to achieve a higher leve

  • Název v anglickém jazyce

    Experimental Verification of the Impact of Applets in Mathematical Education

  • Popis výsledku anglicky

    In the paper we describe the application of some innovative methods which use available tools of information and communication technologies and their integration into mathematical education. We introduce some software products and their usefulness in mathematics at faculties of economic and the effect of their usage on students. Special attention is paid to applets which are created using open source programme C.a.R. To assess the appropriateness of use of electronic products in the teaching we test results of two groups of students who participated in the test in mathematical analysis and completed the questionnaire. To evaluate the teaching experiment we use parametric methods of statistical inference. Statistically verified results of the questionnaire and the didactic test confirm that the appropriate integration of ICT into teaching of mathematical analysis and active use of applets can improve the students? attitude towards mathematics and enable students to achieve a higher leve

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education 2013 - ERiE : proceedings of the 10th international conference : 6th-7th June 2013, Prague, Czech Republic, EU

  • ISBN

    978-80-213-2378-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    390-396

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    6. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000327802000051