Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Možnosti podvádění v on-line výuce na vysoké škole v období pandemie covid-19

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F21%3A43962403" target="_blank" >RIV/49777513:23420/21:43962403 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.jtie.upol.cz/current_issue.php" target="_blank" >https://www.jtie.upol.cz/current_issue.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2021.014" target="_blank" >10.5507/jtie.2021.014</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Možnosti podvádění v on-line výuce na vysoké škole v období pandemie covid-19

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vládní omezení aplikovaná s cílem omezit šíření viru způsobující nemoc COVID-19 si vyžádala nucený přechod na distanční výuku v širokém spektru stupňů škol. Vysoké školy připravující budoucí pedagogy nevyjímaje. Výzkum je zaměřen na školní podvádění při online ověřování znalostí u budoucích pedagogů – studentů Učitelství pro mateřské školy a Učitelství pro 1. stupeň základních škol. Dotazníkovým šetřením bylo zkoumáno relativně úzké spektrum možností Journal of Technology and Information Education X/201X, VolumeX, IssueX ISSN 1803-537X podvádění – využití tzv. taháku, a to i v jeho elektronické formě. Cílem výzkumu bylo porovnat možnosti a přístupy k podvádění u studentů při prezenčním a online zkoušení. Ačkoliv se jedná o skupiny budoucích pedagogů, tedy o lidi s předpokladem vyššího morálního kreditu, k podvádění docházelo a dochází i teď. Vzorek 121 respondentů nepotvrdil vyšší míru využívání zakázaného prostředku při písemných testech, jak bylo původně předpokládáno. Nárůst je ovšem navzdory očekáváním zřetelný v případě online ústního zkoušení. Výsledky šetření v rámci uvedených skupin respondentů potvrzují do jisté míry obdobné výzkumy např. Reedy a kol., 2021 nebo Chirumamilla a kol. 2020.

  • Název v anglickém jazyce

    Prevalence of academic cheating in the university during the COVID-19 pandemic-caused shift towards online learning

  • Popis výsledku anglicky

    Restrictions applied by the government in order to curb the spread of the COVID-19 virus claimed a forced transfer to distance learning in a wide range of school levels, including universities preparing future teachers. The research is focused on school cheating during online testing of future teachers - students of Teacher Training for Kindergartens and Teacher Training for Primary Schools. The questionnaire survey examined a relatively narrow range of possibilities how to cheat - the use of the so-called crib or cheat sheet, also in its electronic form. The aim of the research was to compare the possibilities and approaches to cheating by students during in-class and online examination. Although these are future educators, supposedly having higher moral credit, cheating has occurred and continues to occur even now. A sample of 121 respondents did not confirm a higher rate of use of a prohibited devices in written tests, as expected, but only in online oral exams. The results of the survey within the above mentioned groups of respondents nevertheless seem to have been confirmed to some extent by similar researches, eg. Reedy et al., 2021 or Chirumamilla et al. 2020.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Technology and Information Education

  • ISSN

    1803-537X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    135-149

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus