Možnosti podvádění v on-line výuce na vysoké škole v období pandemie covid-19
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F21%3A43962403" target="_blank" >RIV/49777513:23420/21:43962403 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.jtie.upol.cz/current_issue.php" target="_blank" >https://www.jtie.upol.cz/current_issue.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2021.014" target="_blank" >10.5507/jtie.2021.014</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti podvádění v on-line výuce na vysoké škole v období pandemie covid-19
Popis výsledku v původním jazyce
Vládní omezení aplikovaná s cílem omezit šíření viru způsobující nemoc COVID-19 si vyžádala nucený přechod na distanční výuku v širokém spektru stupňů škol. Vysoké školy připravující budoucí pedagogy nevyjímaje. Výzkum je zaměřen na školní podvádění při online ověřování znalostí u budoucích pedagogů – studentů Učitelství pro mateřské školy a Učitelství pro 1. stupeň základních škol. Dotazníkovým šetřením bylo zkoumáno relativně úzké spektrum možností Journal of Technology and Information Education X/201X, VolumeX, IssueX ISSN 1803-537X podvádění – využití tzv. taháku, a to i v jeho elektronické formě. Cílem výzkumu bylo porovnat možnosti a přístupy k podvádění u studentů při prezenčním a online zkoušení. Ačkoliv se jedná o skupiny budoucích pedagogů, tedy o lidi s předpokladem vyššího morálního kreditu, k podvádění docházelo a dochází i teď. Vzorek 121 respondentů nepotvrdil vyšší míru využívání zakázaného prostředku při písemných testech, jak bylo původně předpokládáno. Nárůst je ovšem navzdory očekáváním zřetelný v případě online ústního zkoušení. Výsledky šetření v rámci uvedených skupin respondentů potvrzují do jisté míry obdobné výzkumy např. Reedy a kol., 2021 nebo Chirumamilla a kol. 2020.
Název v anglickém jazyce
Prevalence of academic cheating in the university during the COVID-19 pandemic-caused shift towards online learning
Popis výsledku anglicky
Restrictions applied by the government in order to curb the spread of the COVID-19 virus claimed a forced transfer to distance learning in a wide range of school levels, including universities preparing future teachers. The research is focused on school cheating during online testing of future teachers - students of Teacher Training for Kindergartens and Teacher Training for Primary Schools. The questionnaire survey examined a relatively narrow range of possibilities how to cheat - the use of the so-called crib or cheat sheet, also in its electronic form. The aim of the research was to compare the possibilities and approaches to cheating by students during in-class and online examination. Although these are future educators, supposedly having higher moral credit, cheating has occurred and continues to occur even now. A sample of 121 respondents did not confirm a higher rate of use of a prohibited devices in written tests, as expected, but only in online oral exams. The results of the survey within the above mentioned groups of respondents nevertheless seem to have been confirmed to some extent by similar researches, eg. Reedy et al., 2021 or Chirumamilla et al. 2020.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-537X
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
135-149
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—