Chování žáků základní školy při řešení úloh s robotickou stavebnicí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F21%3A43962828" target="_blank" >RIV/49777513:23420/21:43962828 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://jtie.upol.cz/pdfs/jti/2021/01/03.pdf" target="_blank" >https://jtie.upol.cz/pdfs/jti/2021/01/03.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2021.007" target="_blank" >10.5507/jtie.2021.007</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Chování žáků základní školy při řešení úloh s robotickou stavebnicí
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem našeho výzkumu bylo zjistit, jak si žáci základní školy počínají při řešení úloh ze školní robotiky, které zahrnují prvky abstrakce a jejichž obtížnost v průběhu řešení stoupá. Vytvořena byla specifická sada patnácti testovacích úloh zaměřených na pohyb pojízdného robota v prostoru. Testování bylo provedeno ve dvou třídách žáků 6. ročníku základní školy. V příspěvku je prezentována pouze část výsledků získaných přímým pozorováním a analýzou videozáznamů. Je zde popsán proces adaptace žáků na práci v programovacím prostředí LEGO Mindstorms EV3 bez předchozích znalostí programování včetně genderových rozdílů a nejčastějších chyb.
Název v anglickém jazyce
Behaving of Primary School Pupils during Solving the Tasks with a Robotic Kit
Popis výsledku anglicky
The aim of our research was to find out how primary school pupils behave during solving the tasks in educational robotics. These tasks include the elements of abstraction which difficulty during the solving increases. A specific set of fifteen tasks, focused on the movement of a mobile robot in space, was created. The testing was done in two classes in the sixth year of primary school. In this article there is only a part of the results gained with direct observation and analysis of video records presented. The process of pupil adaptation on working in programming environment LEGO Mindstorms EV3 without prior knowledge of programming including gender differences and the most frequent mistakes is described here.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-537X
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
41-63
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—