Technical Subjects and Their Popularity in Context of Technical Education Support
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F21%3A43963936" target="_blank" >RIV/49777513:23420/21:43963936 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://eti.ur.edu.pl/en/11-pelne-teksty-on-line.html" target="_blank" >http://eti.ur.edu.pl/en/11-pelne-teksty-on-line.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15584/jetacomps.2021.2.9" target="_blank" >10.15584/jetacomps.2021.2.9</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Technical Subjects and Their Popularity in Context of Technical Education Support
Popis výsledku v původním jazyce
Considering the great social demand for qualified technically oriented workers, it is necessary to develop the interest in technical fields. The article introduces research focused on mapping the current situation of (non)interest of primary-school students in technical fields and especially verification of whether the (non)interest is linked to the popularity of technically oriented subjects at primary schools. Primary schools in the Czech Republic involve pupils at the age of 6–15. The reasons, why technically oriented subjects are not popular, will be evaluated to provide possible solutions.
Název v anglickém jazyce
Technical Subjects and Their Popularity in Context of Technical Education Support
Popis výsledku anglicky
Considering the great social demand for qualified technically oriented workers, it is necessary to develop the interest in technical fields. The article introduces research focused on mapping the current situation of (non)interest of primary-school students in technical fields and especially verification of whether the (non)interest is linked to the popularity of technically oriented subjects at primary schools. Primary schools in the Czech Republic involve pupils at the age of 6–15. The reasons, why technically oriented subjects are not popular, will be evaluated to provide possible solutions.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Education, Technology and Computer Science
ISSN
2719-6550
e-ISSN
—
Svazek periodika
32
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
78-89
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—