Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Technical Subjects and Their Popularity in Context of Technical Education Support

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F21%3A43963936" target="_blank" >RIV/49777513:23420/21:43963936 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://eti.ur.edu.pl/en/11-pelne-teksty-on-line.html" target="_blank" >http://eti.ur.edu.pl/en/11-pelne-teksty-on-line.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15584/jetacomps.2021.2.9" target="_blank" >10.15584/jetacomps.2021.2.9</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Technical Subjects and Their Popularity in Context of Technical Education Support

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Considering the great social demand for qualified technically oriented workers, it is necessary to develop the interest in technical fields. The article introduces research focused on mapping the current situation of (non)interest of primary-school students in technical fields and especially verification of whether the (non)interest is linked to the popularity of technically oriented subjects at primary schools. Primary schools in the Czech Republic involve pupils at the age of 6–15. The reasons, why technically oriented subjects are not popular, will be evaluated to provide possible solutions.

  • Název v anglickém jazyce

    Technical Subjects and Their Popularity in Context of Technical Education Support

  • Popis výsledku anglicky

    Considering the great social demand for qualified technically oriented workers, it is necessary to develop the interest in technical fields. The article introduces research focused on mapping the current situation of (non)interest of primary-school students in technical fields and especially verification of whether the (non)interest is linked to the popularity of technically oriented subjects at primary schools. Primary schools in the Czech Republic involve pupils at the age of 6–15. The reasons, why technically oriented subjects are not popular, will be evaluated to provide possible solutions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Education, Technology and Computer Science

  • ISSN

    2719-6550

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    78-89

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus