Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Perception of Cyberbullying by Adolescents in Rural and Urban Spain

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F22%3A43964466" target="_blank" >RIV/49777513:23420/22:43964466 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://rd.springer.com/chapter/10.1007/978-981-16-5792-4_56" target="_blank" >https://rd.springer.com/chapter/10.1007/978-981-16-5792-4_56</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-981-16-5792-4_56" target="_blank" >10.1007/978-981-16-5792-4_56</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Perception of Cyberbullying by Adolescents in Rural and Urban Spain

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cases of bullying have become more serious from the use of information and communication technologies, especially with an immersion in social networks—creating the situation of cyberbullying. The objectives of our study are to analyze the relationship between cyber-victims and cyber-aggressors with respect to the use of Information and communication technology (ICT) and, finally, to identify the distribution by sex, type of center, and academic level of cases of cyber-bullying. The results we obtained show a significant relationship between cybervictims and the lack of parental supervision. Men are frequent aggressors within sexual cyberbullying, while women are equally aggressors in terms of identity usurpation, ignoring or marginalizing a partner especially in urban centers with no connection to academic level. In short, prevention policies must be incorporated into the classroom with the participation of students and teachers in order to mitigate this type of behavior in schools.

  • Název v anglickém jazyce

    The Perception of Cyberbullying by Adolescents in Rural and Urban Spain

  • Popis výsledku anglicky

    Cases of bullying have become more serious from the use of information and communication technologies, especially with an immersion in social networks—creating the situation of cyberbullying. The objectives of our study are to analyze the relationship between cyber-victims and cyber-aggressors with respect to the use of Information and communication technology (ICT) and, finally, to identify the distribution by sex, type of center, and academic level of cases of cyber-bullying. The results we obtained show a significant relationship between cybervictims and the lack of parental supervision. Men are frequent aggressors within sexual cyberbullying, while women are equally aggressors in terms of identity usurpation, ignoring or marginalizing a partner especially in urban centers with no connection to academic level. In short, prevention policies must be incorporated into the classroom with the participation of students and teachers in order to mitigate this type of behavior in schools.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Communication and Smart Technologies

  • ISBN

    978-981-16-5791-7

  • ISSN

    2190-3018

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    573-582

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Singapore

  • Místo konání akce

    Bogotá

  • Datum konání akce

    1. 9. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku