Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Integrating Students' Knowledge in the Light of Research

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F22%3A43965485" target="_blank" >RIV/49777513:23420/22:43965485 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Integrating Students' Knowledge in the Light of Research

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Contrary to popular belief, effective teaching does not consist in transmitting ready knowledge by teachers, but in acquiring, memorising, and then recreating the knowledge by students. The learner must discover as much „knowledge“ as possible. Such teaching/learning corresponds to the constructivist approach. One of the key steps in constructivist approach is integration of the knowledge. It was decided to investigate how teachers of secondary schools in the Małopolskie voivodeship integrate the knowledge and experience of students freshly acquired during the lessons with information known to them earlier. The chapter presents the results of the research.

  • Název v anglickém jazyce

    Integrating Students' Knowledge in the Light of Research

  • Popis výsledku anglicky

    Contrary to popular belief, effective teaching does not consist in transmitting ready knowledge by teachers, but in acquiring, memorising, and then recreating the knowledge by students. The learner must discover as much „knowledge“ as possible. Such teaching/learning corresponds to the constructivist approach. One of the key steps in constructivist approach is integration of the knowledge. It was decided to investigate how teachers of secondary schools in the Małopolskie voivodeship integrate the knowledge and experience of students freshly acquired during the lessons with information known to them earlier. The chapter presents the results of the research.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Active Science Education

  • ISBN

    978-83-8084-813-9

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    115-133

  • Počet stran knihy

    136

  • Název nakladatele

    Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

  • Místo vydání

    Kraków

  • Kód UT WoS kapitoly