Integrating Students' Knowledge in the Light of Research
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F22%3A43965485" target="_blank" >RIV/49777513:23420/22:43965485 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Integrating Students' Knowledge in the Light of Research
Popis výsledku v původním jazyce
Contrary to popular belief, effective teaching does not consist in transmitting ready knowledge by teachers, but in acquiring, memorising, and then recreating the knowledge by students. The learner must discover as much „knowledge“ as possible. Such teaching/learning corresponds to the constructivist approach. One of the key steps in constructivist approach is integration of the knowledge. It was decided to investigate how teachers of secondary schools in the Małopolskie voivodeship integrate the knowledge and experience of students freshly acquired during the lessons with information known to them earlier. The chapter presents the results of the research.
Název v anglickém jazyce
Integrating Students' Knowledge in the Light of Research
Popis výsledku anglicky
Contrary to popular belief, effective teaching does not consist in transmitting ready knowledge by teachers, but in acquiring, memorising, and then recreating the knowledge by students. The learner must discover as much „knowledge“ as possible. Such teaching/learning corresponds to the constructivist approach. One of the key steps in constructivist approach is integration of the knowledge. It was decided to investigate how teachers of secondary schools in the Małopolskie voivodeship integrate the knowledge and experience of students freshly acquired during the lessons with information known to them earlier. The chapter presents the results of the research.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Active Science Education
ISBN
978-83-8084-813-9
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
115-133
Počet stran knihy
136
Název nakladatele
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Místo vydání
Kraków
Kód UT WoS kapitoly
—