Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Teacher’s Cognitive Role in the Efficiency of Distance Education: A Case Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F22%3A43965524" target="_blank" >RIV/49777513:23420/22:43965524 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ojs.wiserpub.com/index.php/SER/article/view/1641" target="_blank" >https://ojs.wiserpub.com/index.php/SER/article/view/1641</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.37256/ser.3220221641" target="_blank" >10.37256/ser.3220221641</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Teacher’s Cognitive Role in the Efficiency of Distance Education: A Case Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper aims to examine preservice teachers’ views of the School of Pedagogical and Technological Education (ASPAITE) regarding the skills of online teachers-counselors and the effectiveness of distance education during the pandemic of COVID-19. The aim of the conducted study is related to a continuous effort of research so as to ameliorate potential teachers’ effectiveness in distance education. Firstly, attention will be drawn to the concept-key term of distance education, and afterwards, we are going to proceed into an extensive presentation of its basic principles and characteristics: active teaching, leadership and management, active learning of students and technological abilities. The results of the conducted research show that the role of teacher/counselor in distance education is a multiple one, as he or she must utilize and apply not only formal and informal qualifications as used in conventional education but also additional ones that bridge the gap of physical absence.

  • Název v anglickém jazyce

    The Teacher’s Cognitive Role in the Efficiency of Distance Education: A Case Study

  • Popis výsledku anglicky

    This paper aims to examine preservice teachers’ views of the School of Pedagogical and Technological Education (ASPAITE) regarding the skills of online teachers-counselors and the effectiveness of distance education during the pandemic of COVID-19. The aim of the conducted study is related to a continuous effort of research so as to ameliorate potential teachers’ effectiveness in distance education. Firstly, attention will be drawn to the concept-key term of distance education, and afterwards, we are going to proceed into an extensive presentation of its basic principles and characteristics: active teaching, leadership and management, active learning of students and technological abilities. The results of the conducted research show that the role of teacher/counselor in distance education is a multiple one, as he or she must utilize and apply not only formal and informal qualifications as used in conventional education but also additional ones that bridge the gap of physical absence.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Social Education Research

  • ISSN

    2717-5723

  • e-ISSN

    2717-5731

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SG - Singapurská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    299-306

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus