Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Možnost uplatnění vizuálního humoru ve výtvarné výchově

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F22%3A43966530" target="_blank" >RIV/49777513:23420/22:43966530 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.kuv.upol.cz/post/mo%C5%BEnosti-uplatn%C4%9Bn%C3%AD-vizu%C3%A1ln%C3%ADho-humoru-ve-v%C3%BDtvarn%C3%A9-v%C3%BDchov%C4%9B" target="_blank" >https://www.kuv.upol.cz/post/mo%C5%BEnosti-uplatn%C4%9Bn%C3%AD-vizu%C3%A1ln%C3%ADho-humoru-ve-v%C3%BDtvarn%C3%A9-v%C3%BDchov%C4%9B</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Možnost uplatnění vizuálního humoru ve výtvarné výchově

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výzkumná studie si klade za cíl objasnit pozitivní účinky humoru na proces učení studentů oboru výtvarná výchova a kultura se zaměřením na vzdělávání a rozpoznat některé znaky vizuálního humoru, který tito studenti preferují. Kvalitativní šetření vychází ze soudobých pedagogických poznatků, podle kterých má humor ve škole řadu pozitivních funkcí (např. Garner, 2014; Woods, 2012; Mareš, Křivohlavý, 1995). Sběr dat byl uskutečněn pomocí rozhovorů v ohniskových skupinách a shromažďováním ukázek vizuálního humoru. K jejich vyhodnocení byla využita kvalitativní obsahová analýza (Schreier, 2012). Výzkumná zjištění zdůrazňují edukační potenciál humoru ve výuce výtvarné výchovy. Na základě analýzy byly pojmenovány některé znaky vizuálního humoru, který se dnes dle studentů pojí zejména s internetovou komunikací. Výsledky analýzy se mohou stát inspirativním podnětem do výuky výtvarné výchovy, jež si klade za cíl u žáků prohlubovat vizuální gramotnost, kritické přemýšlení o každodenních projevech vizuální kultury a rozvoj komunikativních a sociálních kompetencí.

  • Název v anglickém jazyce

    Possibilities of applying visual humor in art education

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the research study is to describe some positive effects of humour on the learning process of students in the field of art education and visual culture and to identify some features of visual humour that these students prefer. Qualitative research is based on current pedagogical knowledge that humour in school has a number of positive functions (eg Garner, 2014; Woods, 2012; Mareš, Křivohlavý, 1995). Data were gained in focus groups and by collecting the examples of visual humour. The qualitative content analysis (Schreier, 2012) was used to analyse the data. Research findings emphasize the educational potential of humour for art education. Based on the analysis, some signs of visual humour were recognized. Students associated the visual humour mainly with the Internet communication. The results of the analysis can inspire art teachers, who try to deepen students&apos; visual literacy, critical thinking about everyday manifestations of visual culture and communicative and social competencies.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Kultura, umění a výchova

  • ISSN

    2336-1824

  • e-ISSN

    2336-1824

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    nestrankovano

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus