Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SINGING EDUCATION AT THE DEPARTMENT OF MUSIC EDUCATION AND CULTURE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F22%3A43966888" target="_blank" >RIV/49777513:23420/22:43966888 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    portugalština

  • Název v původním jazyce

    EDUCAÇÃO DO CANTO NO DEPARTAMENTO DE EDUCAÇÃO E CULTURA MUSICAL

  • Popis výsledku v původním jazyce

    O professor de música ideal é aquele que combina habilidades vocais, entonação, rítmicas e instrumentais, assim como conhecimentos musicais e históricos. O perfil profissional de um professor de música é composto de três componentes1: 1. Componente de conhecimento (teórico = “saber”): inclui todo o potencial científico da especialização. 2. Componente de habilidade (prático = “eu posso”): inclui, por exemplo, entonação de acordo com notas, ritmo preciso, boa habilidade para cantar, tocar um instrumento musical, etc. 3. o componente personalidade (axiológico = “o que eu sou”): caráter, livre arbítrio e qualidades de temperamento Portanto, é importante que o futuro professor de música aprenda tudo isso durante seus estudos na Faculdade de Educação para que ele possa ser bem sucedido em sua carreira de professor.

  • Název v anglickém jazyce

    SINGING EDUCATION AT THE DEPARTMENT OF MUSIC EDUCATION AND CULTURE

  • Popis výsledku anglicky

    The ideal music teacher is one who combines vocal, intonation, rhythmic and instrumental skills, as well as musicals and historical knowledge. The professional profile of a music teacher is composed of three components1:1. Knowledge component (theoretical = “know”): includes all the scientific potential of the specialisation. 2. the skill component (practical = “I can”): it includes e.g. intonation according to notes, precise rhythmization, good singing skills, playing a musical instrument, etc. 3. personality component (axiological = “how I am”): character, free will and temperament qualities Therefore, it is important that the future music teacher learns all this during his/her tudies at the Faculty of Education so that he/she can be successful in his/her teaching career.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů