Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Forms outside the template: light creation with patterned templates

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F22%3A43967073" target="_blank" >RIV/49777513:23420/22:43967073 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.friedrich-verlag.de/shop/ornament-muster-51465" target="_blank" >https://www.friedrich-verlag.de/shop/ornament-muster-51465</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Formen jenseits der Schablone: Lichtinszenierungen mit Musterschablonen

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Der Beitrag beschäftigt sich mit der Arbeit mit Licht und Papierschablonen im Kunstunterricht der zweiten Grundschulstufe. Sie betrachtet die Schablone als Mittel des individuellen und kreativen Ausdrucks und zeigt die Möglichkeiten auf, die das Setting bietet. Eine wichtige Rolle spielt dabei das Mastering, die Kombination und das Experimentieren. Bei der Durchführung kreativer Aktivitäten wechseln die Schüler von der passiven auf die aktive Ebene - sie werden von einer starren, alltäglichen und passiven Herangehensweise befreit. Der Schwerpunkt liegt auf den Prozessen und Prinzipien der Interaktion, der Bevorzugung von Gruppenaktivitäten, die Raum für soziale Integration, Kooperation und Kunsterziehung bieten, sowie auf dem Erfahrungslernen mit dem Schwerpunkt auf der Authentizität der Erfahrung. Mit Hilfe von Schablonen und Licht inszenieren die Teilnehmer ihre eigenen Fantasiewelten, die sie erschaffen, umgestalten und leben.

  • Název v anglickém jazyce

    Forms outside the template: light creation with patterned templates

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the ways of working with light and paper stencils in the art class at the second level of primary school. It looks at the stencil as a means of individual and creative expression, showing the possibilities that the setting offers. A significant role is played by mastering, combining and experimenting. In carrying out creative activities, pupils move from the passive to the action plane - they are freed from a rigid, mundane and passive approach. Emphasis is placed on the processes and principles of interaction, the preference for group activities offering space for social integration, cooperation and art education, and experiential learning with an emphasis on authenticity of experience. Using stencils and light, individuals stage their own imaginative worlds that they create, transform and live.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Kunst + Unterricht

  • ISSN

    0931-7112

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    465/466

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    58-60

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus