Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Světlo jako základ výtvarně-pedagogických zadání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F17%3A43893281" target="_blank" >RIV/44555601:13430/17:43893281 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pdf.truni.sk/katedry/kps/veda-vyskum?juvenilia-paedagogica#2017" target="_blank" >http://pdf.truni.sk/katedry/kps/veda-vyskum?juvenilia-paedagogica#2017</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Světlo jako základ výtvarně-pedagogických zadání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek představuje autorská výtvarně-pedagogická zadání, jejichž primárním základem je nehmotné, nestálé a mnohdy problematicky uchopitelné světlo. Oborově zaměřená práce se soustředí na vývojové tendence ztvárnění a zpracování média světla v umění a ve výtvarné výchově. Hlavními body zájmu jsou médium světla a důležitost místa. Důraz je kladen na akční polohu při tvorbě kreativních činností. Zainteresovaný jedinec se osvobozuje od nehybného, zevšednělého a pasivního pojetí. Mezi podstatné rysy jednotlivých zadání patří vzdělávací přístup orientovaný na práci s jednotlivcem co by s osobností, součinnost, integrace, interakce, zážitkové učení, autentické prožívání, atd. Psychomotorika i poznávací strategie zúčastněných osob se tvaruje skrze vnitřní a vnější podněty. Charakterizované konání je jednou z nepostradatelných oblastí nezbytných pro navazující a komplexní výzkumné působení v rámci disertační práce.

  • Název v anglickém jazyce

    Light as the principle of art-pedagogical assignments

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the author&apos;s art-education assignments, whose primary basis is intangible, unstable, and often problematic graspable light. The field work focuses on developmental tendencies of rendering and processing of medium light in art and Art Education. The main points of interest are the medium light and the importance of the place. Emphasis is placed on the action position in creating creative activities. A concerned individual is liberated from an immobile, oblivious and passive concept. Essential features of individual assignments include an educational approach oriented to working with an individual as a personality, cooperation, interaction, integration, interaction, learning experience, authentic experience, etc. Psychomotorics and cognitive strategies of stakeholders are shaped by internal and external initiatives. Characterized action is one of the indispensable areas necessary for the follow-up and complex research activities within the dissertation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Juvenilia Paedagogica

  • ISBN

    978-80-568-0046-1

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    48-53

  • Název nakladatele

    Trnavská univerzita

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Trnava

  • Datum konání akce

    3. 2. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku