Světlo jako základ výtvarně-pedagogických zadání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F17%3A43893281" target="_blank" >RIV/44555601:13430/17:43893281 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://pdf.truni.sk/katedry/kps/veda-vyskum?juvenilia-paedagogica#2017" target="_blank" >http://pdf.truni.sk/katedry/kps/veda-vyskum?juvenilia-paedagogica#2017</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Světlo jako základ výtvarně-pedagogických zadání
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek představuje autorská výtvarně-pedagogická zadání, jejichž primárním základem je nehmotné, nestálé a mnohdy problematicky uchopitelné světlo. Oborově zaměřená práce se soustředí na vývojové tendence ztvárnění a zpracování média světla v umění a ve výtvarné výchově. Hlavními body zájmu jsou médium světla a důležitost místa. Důraz je kladen na akční polohu při tvorbě kreativních činností. Zainteresovaný jedinec se osvobozuje od nehybného, zevšednělého a pasivního pojetí. Mezi podstatné rysy jednotlivých zadání patří vzdělávací přístup orientovaný na práci s jednotlivcem co by s osobností, součinnost, integrace, interakce, zážitkové učení, autentické prožívání, atd. Psychomotorika i poznávací strategie zúčastněných osob se tvaruje skrze vnitřní a vnější podněty. Charakterizované konání je jednou z nepostradatelných oblastí nezbytných pro navazující a komplexní výzkumné působení v rámci disertační práce.
Název v anglickém jazyce
Light as the principle of art-pedagogical assignments
Popis výsledku anglicky
The paper presents the author's art-education assignments, whose primary basis is intangible, unstable, and often problematic graspable light. The field work focuses on developmental tendencies of rendering and processing of medium light in art and Art Education. The main points of interest are the medium light and the importance of the place. Emphasis is placed on the action position in creating creative activities. A concerned individual is liberated from an immobile, oblivious and passive concept. Essential features of individual assignments include an educational approach oriented to working with an individual as a personality, cooperation, interaction, integration, interaction, learning experience, authentic experience, etc. Psychomotorics and cognitive strategies of stakeholders are shaped by internal and external initiatives. Characterized action is one of the indispensable areas necessary for the follow-up and complex research activities within the dissertation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Juvenilia Paedagogica
ISBN
978-80-568-0046-1
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
48-53
Název nakladatele
Trnavská univerzita
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Trnava
Datum konání akce
3. 2. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—