The utilization of STEM methodology and the new role of the teacher
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F22%3A43967159" target="_blank" >RIV/49777513:23420/22:43967159 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://olympiadatechniky.cz/itev/" target="_blank" >http://olympiadatechniky.cz/itev/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The utilization of STEM methodology and the new role of the teacher
Popis výsledku v původním jazyce
Nowadays, technology is rapidly finding its place many areas of daily life while decisively influencing many human activities. In addition, it continues to have a significant impact in the field of education, especially in secondary education. Today, most schools in Greece are equipped with computer labs to properly train students. The purpose of this research is to highlight the importance of computer presence in the learning process taking place ether in the laboratory, or not. More specifically, this study clarifies the role of the teacher, points out methods to be used by teachers to facilitate collaboration with students, and signifies the impact of computers in the learning experience.
Název v anglickém jazyce
The utilization of STEM methodology and the new role of the teacher
Popis výsledku anglicky
Nowadays, technology is rapidly finding its place many areas of daily life while decisively influencing many human activities. In addition, it continues to have a significant impact in the field of education, especially in secondary education. Today, most schools in Greece are equipped with computer labs to properly train students. The purpose of this research is to highlight the importance of computer presence in the learning process taking place ether in the laboratory, or not. More specifically, this study clarifies the role of the teacher, points out methods to be used by teachers to facilitate collaboration with students, and signifies the impact of computers in the learning experience.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Inovace a technologie ve vzdělávání
ISSN
2571-2519
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
57-62
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—