Cesty moderní hudby
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F22%3A43967676" target="_blank" >RIV/49777513:23420/22:43967676 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.synove.cz/fulka-josef-blaha-ed-jaroslav/myslenky-modernich-skladatelu/" target="_blank" >https://www.synove.cz/fulka-josef-blaha-ed-jaroslav/myslenky-modernich-skladatelu/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Cesty moderní hudby
Popis výsledku v původním jazyce
Záměrem studie je představit vybrané autory evropské a americké hudby druhé poloviny 20. století v dynamických souvislostech vývojového procesu, který výraznou měrou ovlivnili. Hudební projev jednotlivých skladatelů je demonstrovaný na analýze vybraných skladeb, konkretizované na notových ukázkách. Koncepce úvodní studie je postavena na hledání souvislostí v průřezových tématech dílčích problémů jako samostatných bloků v kontrapunktu jejich vzájemných vztahů. Vybraní autoři nejsou vyčleněni z živého tvůrčího dialogu s ostatními skladateli. Např. newyorská škola experimentální hudby není zastoupena jen Johnem Cagem jako její dominantní osobností a Mortonem Feldmanem, ale ve stručné analýze jsou představeni i její další představitelé, Earle Brown a Christian Wolff.
Název v anglickém jazyce
Paths of Modern Music
Popis výsledku anglicky
The study aims to present selected composers of European and American music of the second half of the 20th century in the dynamic context of the development process that they significantly influenced. The musical expression of each composer is demonstrated through the analysis of selected compositions concretised in notated examples. The conception of the introductory study is based on the search for connections in the cross-cutting themes of the sub-issues as separate blocks in counterpoint to their interrelationships. The selected authors are not excluded from the lively creative dialogue with other composers. For example, the New York School of experimental music is not only represented by John Cage as its dominant figure and Morton Feldman but its other representatives, Earle Brown and Christian Wolff, are also introduced in a brief analysis.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů