Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cesty moderní hudby

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F22%3A43967676" target="_blank" >RIV/49777513:23420/22:43967676 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.synove.cz/fulka-josef-blaha-ed-jaroslav/myslenky-modernich-skladatelu/" target="_blank" >https://www.synove.cz/fulka-josef-blaha-ed-jaroslav/myslenky-modernich-skladatelu/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Cesty moderní hudby

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Záměrem studie je představit vybrané autory evropské a americké hudby druhé poloviny 20. století v dynamických souvislostech vývojového procesu, který výraznou měrou ovlivnili. Hudební projev jednotlivých skladatelů je demonstrovaný na analýze vybraných skladeb, konkretizované na notových ukázkách. Koncepce úvodní studie je postavena na hledání souvislostí v průřezových tématech dílčích problémů jako samostatných bloků v kontrapunktu jejich vzájemných vztahů. Vybraní autoři nejsou vyčleněni z živého tvůrčího dialogu s ostatními skladateli. Např. newyorská škola experimentální hudby není zastoupena jen Johnem Cagem jako její dominantní osobností a Mortonem Feldmanem, ale ve stručné analýze jsou představeni i její další představitelé, Earle Brown a Christian Wolff.

  • Název v anglickém jazyce

    Paths of Modern Music

  • Popis výsledku anglicky

    The study aims to present selected composers of European and American music of the second half of the 20th century in the dynamic context of the development process that they significantly influenced. The musical expression of each composer is demonstrated through the analysis of selected compositions concretised in notated examples. The conception of the introductory study is based on the search for connections in the cross-cutting themes of the sub-issues as separate blocks in counterpoint to their interrelationships. The selected authors are not excluded from the lively creative dialogue with other composers. For example, the New York School of experimental music is not only represented by John Cage as its dominant figure and Morton Feldman but its other representatives, Earle Brown and Christian Wolff, are also introduced in a brief analysis.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů