Metody hudební výchovy v nácviku osvojování cizího jazyka (na příkladu japonského jazyka)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F23%3A43969793" target="_blank" >RIV/49777513:23420/23:43969793 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metody hudební výchovy v nácviku osvojování cizího jazyka (na příkladu japonského jazyka)
Popis výsledku v původním jazyce
Článek představuje autorovu metodu využití metod hudební výchovy, zaměřenou na začlenění motoriky, pohybové aktivity do procesu osvojování cizího jazyka za účelem zkvalitnění osvojení jazykového materiálu a odhalování potenciálních tvůrčích schopností žáků. Na příkladu využití prvků staroindického konnakolu, eurytmiky E. J. Dalcroze, muzikogramu J. Wuytaka, poklepu na tělo v nácviku učení japonského jazyka jsou ukázány efektivní způsoby formování určitých jazykových dovedností za předpokladu aktivace mimovolní paměti. Zejména na základě materiálu japonského jazyka autor představuje vlastní způsoby gramatického vzdělávání, rozvoje slovení zásoby a hieroglyfy. Jeho cílem je přenesení studovaného materiálu do dlouhodobé paměti, jeho aktivní aplikace při řešení problematiky nácviku řeči a písemné komunikace.
Název v anglickém jazyce
Methods of music education in the practice of learning a foreign language (on the example of the japanese language)
Popis výsledku anglicky
The article presents the author's method of using the methods of musical education, focused on the inclusion of motor skills, motor activity in the process of learning a foreign language in order to improve the quality of mastering the language material, revealing the potential creative abilities of students. On the example of the use of elements of the ancient Indian konnakol, eurythmics of É. J. Dalcroze, J. Wuytak's musicogram, body percussion in the practice of learning the Japanese language, effective ways of forming certain language skills are shown, subject to the activation of involuntary memory. In particular, based on the material of the Japanese language, trainings on grammar, vocabulary, and hieroglyphics developed by the author of the article are given, with the aim of transferring the studied material into long-term memory, its active application in solving problems of the practice of speech and written communication.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů