Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sociolekt ve výuce českého jazyka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F23%3A43970787" target="_blank" >RIV/49777513:23420/23:43970787 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dspace5.zcu.cz/handle/11025/55135" target="_blank" >https://dspace5.zcu.cz/handle/11025/55135</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sociolekt ve výuce českého jazyka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola se zabývá současným stavem sociolingvistických témat a aplikací pojmu sociolekt ve výuce českého jazyka a literatury. Primárním cílem bylo zjistit, jak středoškoláci chápou stratifikaci národního jazyka ze sociolingvistického hlediska. Náš výzkum byl založen na analýze textových učebních materiálů a dotazníkovém šetření se studenty prvního ročníku bohemistiky na Pedagogické fakultě Západočeské univerzity. Naše zjištění byla doplněna dotazníkem pro učitele, který se účastníků dotazoval, jak využívají sociolingvistická témata ve výuce.

  • Název v anglickém jazyce

    Sociolect In Teaching Czech Language

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter deals with the current state of sociolinguistic topics and the application of the term sociolect in teaching Czech language and literature. The primary goal was to find out how secondary school students understand stratification of the national language from the sociolinguistic point of view. Our research was based on textual teaching materials analysis and questionnaire-based inquiry with first year students of Czech studies at Pedagogical Faculty of the University of West Bohemia. Our findings were complemented by a questionnaire for teachers, asking the participants how they use sociolinguistic topics in their teaching.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Sociolekty v různých sférách komunikace

  • ISBN

    978-80-261-1194-8

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    140-156

  • Počet stran knihy

    320

  • Název nakladatele

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Kód UT WoS kapitoly