Self-assessment of Specific Competences Gained during University Studies of English in Relation to Compulsory Teaching Practice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73578713" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73578713 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2016/B13/S03.116" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2016/B13/S03.116</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2016/B13/S03.116" target="_blank" >10.5593/SGEMSOCIAL2016/B13/S03.116</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Self-assessment of Specific Competences Gained during University Studies of English in Relation to Compulsory Teaching Practice
Popis výsledku v původním jazyce
The purpose of the research was to find out how students who are future teachers of English assess their specific competences in relation to their first completed compulsory teaching practice. As a research method a non-standardised questionnaire was used. The questionnaire was given to a group of first-year master's students of English at the Faculty of Education in Olomouc, Czech Republic. The research data identified the areas where students of English feel a lack of confidence after completing their first compulsory teaching practice. These findings may prove useful for English language teaching professionals and teacher trainers when preparing and evaluating English teacher training courses.
Název v anglickém jazyce
Self-assessment of Specific Competences Gained during University Studies of English in Relation to Compulsory Teaching Practice
Popis výsledku anglicky
The purpose of the research was to find out how students who are future teachers of English assess their specific competences in relation to their first completed compulsory teaching practice. As a research method a non-standardised questionnaire was used. The questionnaire was given to a group of first-year master's students of English at the Faculty of Education in Olomouc, Czech Republic. The research data identified the areas where students of English feel a lack of confidence after completing their first compulsory teaching practice. These findings may prove useful for English language teaching professionals and teacher trainers when preparing and evaluating English teacher training courses.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SGEM2016 Conference Proceedings
ISBN
978-619-7105-72-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
889-896
Název nakladatele
STEF92 Technology Ltd.
Místo vydání
Sofia
Místo konání akce
Albena, Bulgaria
Datum konání akce
22. 8. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—