Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Self-assessment of Specific Competences Gained during University Studies of English in Relation to Compulsory Teaching Practice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73578713" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73578713 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2016/B13/S03.116" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2016/B13/S03.116</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2016/B13/S03.116" target="_blank" >10.5593/SGEMSOCIAL2016/B13/S03.116</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Self-assessment of Specific Competences Gained during University Studies of English in Relation to Compulsory Teaching Practice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of the research was to find out how students who are future teachers of English assess their specific competences in relation to their first completed compulsory teaching practice. As a research method a non-standardised questionnaire was used. The questionnaire was given to a group of first-year master's students of English at the Faculty of Education in Olomouc, Czech Republic. The research data identified the areas where students of English feel a lack of confidence after completing their first compulsory teaching practice. These findings may prove useful for English language teaching professionals and teacher trainers when preparing and evaluating English teacher training courses.

  • Název v anglickém jazyce

    Self-assessment of Specific Competences Gained during University Studies of English in Relation to Compulsory Teaching Practice

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of the research was to find out how students who are future teachers of English assess their specific competences in relation to their first completed compulsory teaching practice. As a research method a non-standardised questionnaire was used. The questionnaire was given to a group of first-year master's students of English at the Faculty of Education in Olomouc, Czech Republic. The research data identified the areas where students of English feel a lack of confidence after completing their first compulsory teaching practice. These findings may prove useful for English language teaching professionals and teacher trainers when preparing and evaluating English teacher training courses.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SGEM2016 Conference Proceedings

  • ISBN

    978-619-7105-72-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    889-896

  • Název nakladatele

    STEF92 Technology Ltd.

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Albena, Bulgaria

  • Datum konání akce

    22. 8. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku