Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An Analysis on research Trends of Distance Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F23%3A43972097" target="_blank" >RIV/49777513:23420/23:43972097 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/9072" target="_blank" >https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/9072</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15584/jetacomps.2023.4.15" target="_blank" >10.15584/jetacomps.2023.4.15</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An Analysis on research Trends of Distance Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The term “Distance Education” (hereafter DE) is gaining popularity amid new global trends in cross-cultural studies of transnational education. The main objective of this article is to identify the academic research development and future research goals in the Distance Education domain using the Scopus database in the last decade (2012–2022). To this end, a bibliometric analysis was performed examining the distribution of publications, the most influential scientific publication venues, the most productive authors, and regions and concluding with an explanation of the keywords co-occurrence in line with the VOSviewer program. The outcomes revealed that the most frequently examined topics in the field of DE can be detected, which focused on distance learning, online teaching, online education, MOOCs, ICT, and constitute subgenres of the literature under consideration. All in all, the paper can help scholars understand and decipher current trends, keep up with DE research directions, and finally enable them to conduct their future research more effectively.

  • Název v anglickém jazyce

    An Analysis on research Trends of Distance Education

  • Popis výsledku anglicky

    The term “Distance Education” (hereafter DE) is gaining popularity amid new global trends in cross-cultural studies of transnational education. The main objective of this article is to identify the academic research development and future research goals in the Distance Education domain using the Scopus database in the last decade (2012–2022). To this end, a bibliometric analysis was performed examining the distribution of publications, the most influential scientific publication venues, the most productive authors, and regions and concluding with an explanation of the keywords co-occurrence in line with the VOSviewer program. The outcomes revealed that the most frequently examined topics in the field of DE can be detected, which focused on distance learning, online teaching, online education, MOOCs, ICT, and constitute subgenres of the literature under consideration. All in all, the paper can help scholars understand and decipher current trends, keep up with DE research directions, and finally enable them to conduct their future research more effectively.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Education, Technology and Computer Science

  • ISSN

    2719-6550

  • e-ISSN

    2719-7417

  • Svazek periodika

    34

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    153-164

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus