Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ÚVOD DO PROBLEMATIKY DIŠTANČNÍ VÝUKY PEDAGOGICKÝCH DISCIPLÍN VE VZDĚLÁVÁNÍ UČITELŮ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F24%3AA25038H9" target="_blank" >RIV/61988987:17450/24:A25038H9 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pdfweb.truni.sk/download?kps/konferencie/juvenilia-paedagogica-2024-zbornik.pdf" target="_blank" >https://pdfweb.truni.sk/download?kps/konferencie/juvenilia-paedagogica-2024-zbornik.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    ÚVOD DO PROBLEMATIKY DIŠTANČNÍ VÝUKY PEDAGOGICKÝCH DISCIPLÍN VE VZDĚLÁVÁNÍ UČITELŮ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Současná světová situace, fenoménu, tedy post-pandemické doby, jež je spjatá s COVID-19 zasáhla do všech oblastí života společenství po celém světě. V rámci vzdělávání došlo k významným změnám a to v podobě nutnosti implementovat ve vzdělávání výuku distančním způsobem ve všech stupních vzdělávání. Za pozitivní dopad tohto období by se dal považovat turbulentní rozvoj a implementace ICT do výuky a vzdělávání, ale také e-learningu. Pandemická situace poskytla distančnímu vzdělávání a učení značnou příležitost a podporu ve velmi rychlém a dynamickém rozvoji ve svém oboru a také v přípravě budoucích učitelů a pedagogů a jejich výuky na univerzitách. Globální vzdělávací trendy významně zdůrazňují podporu a implementaci online vzdělávání. Četné studie a výzkumy například ukázaly výhody e-learningu při výuce budoucích učitelů a jejich vzdělávání. Výhody tradiční výuky a e-learningu jsou zdokumentovány při implementaci hybridních forem učení. (Pérez-Marín, Pascual-Nieto, 2012; Piccioni et al., 2014; Olelewe, Agomuo, 2016). Předmětem tohoto příspěvku je přehledová studie vybraných, doposud publikovaných výzkumů z oblasti problematiky distančního vzdělávání pedagogických disciplín ve vzdělávání učitelů. Zároveň se jedná o prezentaci projektu výzkumu dizertační práce s názvem „Distanční výuka pedagogických disciplín ve vzdělávání učitelů primárních škol“.

  • Název v anglickém jazyce

    Introduction To The Issues Of Distance Learning Of Pedagogical Disciplines In Teacher Education

  • Popis výsledku anglicky

    The current world situation, the phenomenon, i.e. the post-pandemic era, which is connected with COVID-19, has affected all areas of community life around the world. There have been significant changes in education in the form of the need to implement distance learning in all levels of education. The turbulent development and implementation of ICT in teaching and learning, as well as e-learning, could be considered a positive impact of this period. The pandemic situation has given distance education and learning a considerable opportunity and support in a very fast and dynamic development in its field, as well as in the preparation of future teachers and pedagogues and their teaching at universities. Global education trends significantly emphasize the support and implementation of online education. Numerous studies and researches, for example, have shown the benefits of e-learning in the teaching and training of future teachers. The advantages of traditional teaching and e-learning are documented when implementing hybrid forms of learning. (Pérez-Marín, Pascual-Nieto, 2012; Piccioni et al., 2014; Olelewe, Agomuo, 2016). The subject of this contribution is an overview study of selected, so far published research in the field of distance education of pedagogical disciplines in teacher education. At the same time, it is a presentation of a dissertation research project entitled "Distance teaching of pedagogical disciplines in the education of primary school teachers".

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    JUVENILIA PEDAGOGICA 2024. Aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptoch dizertačných prác doktorandov

  • ISBN

    978-80-568-0660-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    82-87

  • Název nakladatele

    Trnavská univerzita

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Trnavská univerzita, Pedagogická fakulta, Trnava

  • Datum konání akce

    9. 2. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku