ÚVOD DO PROBLEMATIKY DIŠTANČNÍ VÝUKY PEDAGOGICKÝCH DISCIPLÍN VE VZDĚLÁVÁNÍ UČITELŮ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F24%3AA25038H9" target="_blank" >RIV/61988987:17450/24:A25038H9 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pdfweb.truni.sk/download?kps/konferencie/juvenilia-paedagogica-2024-zbornik.pdf" target="_blank" >https://pdfweb.truni.sk/download?kps/konferencie/juvenilia-paedagogica-2024-zbornik.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ÚVOD DO PROBLEMATIKY DIŠTANČNÍ VÝUKY PEDAGOGICKÝCH DISCIPLÍN VE VZDĚLÁVÁNÍ UČITELŮ
Popis výsledku v původním jazyce
Současná světová situace, fenoménu, tedy post-pandemické doby, jež je spjatá s COVID-19 zasáhla do všech oblastí života společenství po celém světě. V rámci vzdělávání došlo k významným změnám a to v podobě nutnosti implementovat ve vzdělávání výuku distančním způsobem ve všech stupních vzdělávání. Za pozitivní dopad tohto období by se dal považovat turbulentní rozvoj a implementace ICT do výuky a vzdělávání, ale také e-learningu. Pandemická situace poskytla distančnímu vzdělávání a učení značnou příležitost a podporu ve velmi rychlém a dynamickém rozvoji ve svém oboru a také v přípravě budoucích učitelů a pedagogů a jejich výuky na univerzitách. Globální vzdělávací trendy významně zdůrazňují podporu a implementaci online vzdělávání. Četné studie a výzkumy například ukázaly výhody e-learningu při výuce budoucích učitelů a jejich vzdělávání. Výhody tradiční výuky a e-learningu jsou zdokumentovány při implementaci hybridních forem učení. (Pérez-Marín, Pascual-Nieto, 2012; Piccioni et al., 2014; Olelewe, Agomuo, 2016). Předmětem tohoto příspěvku je přehledová studie vybraných, doposud publikovaných výzkumů z oblasti problematiky distančního vzdělávání pedagogických disciplín ve vzdělávání učitelů. Zároveň se jedná o prezentaci projektu výzkumu dizertační práce s názvem „Distanční výuka pedagogických disciplín ve vzdělávání učitelů primárních škol“.
Název v anglickém jazyce
Introduction To The Issues Of Distance Learning Of Pedagogical Disciplines In Teacher Education
Popis výsledku anglicky
The current world situation, the phenomenon, i.e. the post-pandemic era, which is connected with COVID-19, has affected all areas of community life around the world. There have been significant changes in education in the form of the need to implement distance learning in all levels of education. The turbulent development and implementation of ICT in teaching and learning, as well as e-learning, could be considered a positive impact of this period. The pandemic situation has given distance education and learning a considerable opportunity and support in a very fast and dynamic development in its field, as well as in the preparation of future teachers and pedagogues and their teaching at universities. Global education trends significantly emphasize the support and implementation of online education. Numerous studies and researches, for example, have shown the benefits of e-learning in the teaching and training of future teachers. The advantages of traditional teaching and e-learning are documented when implementing hybrid forms of learning. (Pérez-Marín, Pascual-Nieto, 2012; Piccioni et al., 2014; Olelewe, Agomuo, 2016). The subject of this contribution is an overview study of selected, so far published research in the field of distance education of pedagogical disciplines in teacher education. At the same time, it is a presentation of a dissertation research project entitled "Distance teaching of pedagogical disciplines in the education of primary school teachers".
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
JUVENILIA PEDAGOGICA 2024. Aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptoch dizertačných prác doktorandov
ISBN
978-80-568-0660-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
82-87
Název nakladatele
Trnavská univerzita
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Trnavská univerzita, Pedagogická fakulta, Trnava
Datum konání akce
9. 2. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—