Distanční výuka při opatřeních spojených s koronavirovou pandemií – pohled očima učitelů, žáků a jejich rodičů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F20%3A43901399" target="_blank" >RIV/60076658:12410/20:43901399 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/viewFile/14136/11809" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/viewFile/14136/11809</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2020-2-122" target="_blank" >10.5817/PedOr2020-2-122</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Distanční výuka při opatřeních spojených s koronavirovou pandemií – pohled očima učitelů, žáků a jejich rodičů
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem prezentované studie bylo zjistit, jaké jsou pohledy aktérů vzdělávacího procesu na distanční výuku, která byla plošně zavedena ve spojitosti s epidemií koronaviru. Za tímto účelem byl připraven vlastní dotazník, který byl následně distribuován učitelům, rodičům a žákům vybrané základní školy v Jihočeském kraji. Celkem bylo od všech skupin respondentů prostřednictvím Google Forms získáno 522 dotazníků (29 od učitelů, 255 od rodičů a 238 od žáků). Bylo zjišťováno, jakým způsobem je zajištěna komunikace mezi jednotlivými skupinami respondentů, kolik času jim zabere příprava, plnění a kontrola zadaných úkolů, které předměty vnímají žáci jako nejobtížnější, ale zjišťován byl i subjektivní pohled všech skupin respondentů na distanční výuku. Ukázalo se, že na sledované škole bylo díky technickému zajištění zapojení žáků kompletní. Problémem však byla míra jejich zapojení a celková aktivita v distanční výuce. Učitelé pro komunikaci se žáky i rodiči používali různé platformy a aplikace, což se pro dlouhodobější řešení distanční výuky jeví jako nevhodné. Jako další riziko pro úspěšnou realizaci distanční výuky se jednoznačně jeví absence metodické podpory pro rodiče žáků. Ačkoliv vzhledem k náhlosti situace spolupráce na dané škole probíhala téměř bez obtíží, realizovaná sonda odkrývá oblasti, na které by se mohl zaměřit další pedagogický výzkum.
Název v anglickém jazyce
Distance learning during the coronavirus pandemic from the teachers’, pupils’ and their parents’ point of view
Popis výsledku anglicky
The aim of this study was to find out the views of teachers, pupils and their parents in relation to distance teaching established due to coronavirus pandemic. The questionnaire survey took place at a selected elementary school. In total 522 questionnaires were collected. The way of communication, the time necessary to prepare and control tasks as well as personal views on distance learning of all groups of respondents were examined. It was found that all pupils were involved in the distance education at selected school thanks to technical support. However, the problem is the level of their involvement and the overall activity in distance learning. Teachers used different platforms and applications to communicate with pupils and parents and this seems to be inappropriate for longer-term distance learning solutions. The absence of methodological support for parents of pupils clearly poses a further risk for the successful implementation of distance learning. Although the situation changed suddenly and the school started distance education without significant problems this study enables to identify areas which further pedagogical research could be focused on.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
30
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
34
Strana od-do
"122–155"
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—