Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Opustit myšlenku o snadném a bezpracném vzdělávání v českém jazyce. Stačí revize RVP pro zvýšení vzdělanosti?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F23%3A43973006" target="_blank" >RIV/49777513:23420/23:43973006 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dspace.zcu.cz/" target="_blank" >https://dspace.zcu.cz/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Opustit myšlenku o snadném a bezpracném vzdělávání v českém jazyce. Stačí revize RVP pro zvýšení vzdělanosti?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Současné náměty na revizi Rámcového vzdělávacího programu a cíl revize – zvýšení úrovně znalostí žáků ve školním předmětu český jazyk – upoutávají naši pozornost. Poukazujeme na některé nedostatky a svévolné návrhy na změny a naším posláním je opustit myšlenku snadného a nenáročného vyučování a učení. K tomu navrhujeme vlastní změny v pojetí výuky češtiny v rámci celého středoškolského školství od 1. do 3. ročníku tak, aby každý ročník plnil svou roli a zároveň byl součástí integrace výuky a učení. Náš návrh kromě stanovení cíle a obsahu také nastiňuje, jak se na změny připravit personálně i finančně. Je zakončena úvahou, zda je ministerstvo školství ochotno a schopné provést tak dlouhodobou a náročnou změnu.

  • Název v anglickém jazyce

    Leaving the Idea of Easy and Effortless Teaching and Learning Czech – Is the Revision of FEP Enough for Increasing the Level of Knowledge?

  • Popis výsledku anglicky

    Current ideas for revising the Framework Educational Programme and the aim of the revision – increasing the students’ level of knowledge within the school subject Czech language – attract our attention. We point out some drawbacks and arbitrary suggestions for changes and our mission is to leave the idea of easy and effortless teaching and learning. In order to do that, we suggest our own changes in conception of teaching Czech within the whole secondary education system, from grade 1 to grade 3, so that each grade plays its role and at the same time is the part of integration of teaching and learning. Besides setting the goal and content, our suggestion also outlines how to prepare for the changes both in terms of staff and financing. It is concluded with a reflection on whether the ministry of education is willing and able to accomplish such a long-term and demanding change.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Český jazyk a literatura

  • ISSN

    0009-0786

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    73

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    157-162

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus