Opustit myšlenku o snadném a bezpracném vzdělávání v českém jazyce. Stačí revize RVP pro zvýšení vzdělanosti?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F23%3A43973006" target="_blank" >RIV/49777513:23420/23:43973006 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://dspace.zcu.cz/" target="_blank" >https://dspace.zcu.cz/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Opustit myšlenku o snadném a bezpracném vzdělávání v českém jazyce. Stačí revize RVP pro zvýšení vzdělanosti?
Popis výsledku v původním jazyce
Současné náměty na revizi Rámcového vzdělávacího programu a cíl revize – zvýšení úrovně znalostí žáků ve školním předmětu český jazyk – upoutávají naši pozornost. Poukazujeme na některé nedostatky a svévolné návrhy na změny a naším posláním je opustit myšlenku snadného a nenáročného vyučování a učení. K tomu navrhujeme vlastní změny v pojetí výuky češtiny v rámci celého středoškolského školství od 1. do 3. ročníku tak, aby každý ročník plnil svou roli a zároveň byl součástí integrace výuky a učení. Náš návrh kromě stanovení cíle a obsahu také nastiňuje, jak se na změny připravit personálně i finančně. Je zakončena úvahou, zda je ministerstvo školství ochotno a schopné provést tak dlouhodobou a náročnou změnu.
Název v anglickém jazyce
Leaving the Idea of Easy and Effortless Teaching and Learning Czech – Is the Revision of FEP Enough for Increasing the Level of Knowledge?
Popis výsledku anglicky
Current ideas for revising the Framework Educational Programme and the aim of the revision – increasing the students’ level of knowledge within the school subject Czech language – attract our attention. We point out some drawbacks and arbitrary suggestions for changes and our mission is to leave the idea of easy and effortless teaching and learning. In order to do that, we suggest our own changes in conception of teaching Czech within the whole secondary education system, from grade 1 to grade 3, so that each grade plays its role and at the same time is the part of integration of teaching and learning. Besides setting the goal and content, our suggestion also outlines how to prepare for the changes both in terms of staff and financing. It is concluded with a reflection on whether the ministry of education is willing and able to accomplish such a long-term and demanding change.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Český jazyk a literatura
ISSN
0009-0786
e-ISSN
—
Svazek periodika
73
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
157-162
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—