Podpora učitelů při zvládání problematických míst inovovaného kurikula informatiky na gymnáziu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F24%3A43972284" target="_blank" >RIV/49777513:23420/24:43972284 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.didinfo.net/images/DidInfo/files/Didinfo_2024_regio.pdf" target="_blank" >https://www.didinfo.net/images/DidInfo/files/Didinfo_2024_regio.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podpora učitelů při zvládání problematických míst inovovaného kurikula informatiky na gymnáziu
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku je představena metodická podpora učitelů informatiky na vybraných gymnáziích v Plzeňském kraji, která je druhým rokem realizovaná Katedrou výpočetní a didaktické techniky v rámci projektu Rozvoj oborových didaktik jako nástroj pro zlepšení výuky na školách v Plzeňském kraji. Popsány jsou výsledky získané dotazníkovým šetřením v pětičlenné skupině učitelů doplněné rozhovory z realizované focus group. V poslední části příspěvku jsou představeny vzorové aktivity, které byly vytvořeny pro potřeby prezenčního workshopu, vycházející z požadavků učitelů a sloužící k podpoře oblasti kurikula, která je jimi vnímána jako problematická.
Název v anglickém jazyce
The Support of Teachers in Managing the Problematic Points of the Innovated Curriculum of Informatics at Grammar School
Popis výsledku anglicky
The paper presents the methodological support for teachers of informatics at selected grammar schools in the Pilsen region, which is the second year of implementation of the Department of Computer Science and Educational Technology within the project Development of subject didactics as a tool for improving teaching in schools in the Pilsen region The results obtained by a questionnaire survey in a five-member group of teachers, supplemented by interviews from a realized focus group, are described. In the last part of the paper, sample activities are presented, which were created for the needs of the on-site workshop based on teachers' requirements and serving to support the curriculum area perceived by them as problematic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DIDINFO 2024: Regionální sborník konference
ISBN
978-80-7494-698-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
8-17
Název nakladatele
Technická univerzita v Liberci
Místo vydání
Technická univerzita v Liberci
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
7. 2. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—