Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jak hodnotí podporu nadání v Plzeňském kraji nadaní žáci

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F22%3A43971524" target="_blank" >RIV/49777513:23420/22:43971524 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.talentovani.cz/aktualni-cislo/cislo-1-a-2-rocnik-xi-2022" target="_blank" >https://www.talentovani.cz/aktualni-cislo/cislo-1-a-2-rocnik-xi-2022</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jak hodnotí podporu nadání v Plzeňském kraji nadaní žáci

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek komentuje sebepojetí a potřeby nadaných žáků gymnázií (včetně nižších stupňů gymnázií) a středních škol Plzeňského kraje orientovaných na technické a přírodovědné oblasti. Názory žáků byly získávány metodou focus groups (ohnisková skupina) v bezpečném prostředí, za přítomnosti odborníků, ke kterým měli důvěru, bez přítomnosti rodičů či pedagogů, v kombinaci s hloubkovými rozhovory a přímým pozorováním. Toto kvalitativní šetření s nadanými žáky bylo součástí komplexního výzkumu, který probíhal v Plzeňském kraji s cílem zjistit stav podpory nadání jak ve školách, tak v oblasti neformálního a zájmového vzdělávání, protože se zde tématem podpory nadání dosud nikdo podrobně nezabýval.

  • Název v anglickém jazyce

    How the value of talented support in the Pilsen region talented students

  • Popis výsledku anglicky

    The paper comments on the self-concept and needs of gifted pupils of grammar schools (including lower levels of grammar schools) and secondary schools of the Pilsen region oriented towards technical and natural sciences. Pupils&apos; opinions were obtained by the method of focus groups in a safe environment, in the presence of experts whom they trusted, without the presence of parents or teachers, combined with deep interviews and direct observation. This qualitative survey with gifted pupils was part of a comprehensive research that took place in the Pilsen region with the aim of finding out the state of giftedness support both in schools and in the field of informal and interest-based education, because no one has yet dealt with the topic of giftedness support in detail.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Časopis Svět nadání

  • ISSN

    1805-7217

  • e-ISSN

    1805-7217

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    24-33

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus