Jak hodnotí podporu nadání v Plzeňském kraji nadaní žáci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F22%3A43971524" target="_blank" >RIV/49777513:23420/22:43971524 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.talentovani.cz/aktualni-cislo/cislo-1-a-2-rocnik-xi-2022" target="_blank" >https://www.talentovani.cz/aktualni-cislo/cislo-1-a-2-rocnik-xi-2022</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jak hodnotí podporu nadání v Plzeňském kraji nadaní žáci
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek komentuje sebepojetí a potřeby nadaných žáků gymnázií (včetně nižších stupňů gymnázií) a středních škol Plzeňského kraje orientovaných na technické a přírodovědné oblasti. Názory žáků byly získávány metodou focus groups (ohnisková skupina) v bezpečném prostředí, za přítomnosti odborníků, ke kterým měli důvěru, bez přítomnosti rodičů či pedagogů, v kombinaci s hloubkovými rozhovory a přímým pozorováním. Toto kvalitativní šetření s nadanými žáky bylo součástí komplexního výzkumu, který probíhal v Plzeňském kraji s cílem zjistit stav podpory nadání jak ve školách, tak v oblasti neformálního a zájmového vzdělávání, protože se zde tématem podpory nadání dosud nikdo podrobně nezabýval.
Název v anglickém jazyce
How the value of talented support in the Pilsen region talented students
Popis výsledku anglicky
The paper comments on the self-concept and needs of gifted pupils of grammar schools (including lower levels of grammar schools) and secondary schools of the Pilsen region oriented towards technical and natural sciences. Pupils' opinions were obtained by the method of focus groups in a safe environment, in the presence of experts whom they trusted, without the presence of parents or teachers, combined with deep interviews and direct observation. This qualitative survey with gifted pupils was part of a comprehensive research that took place in the Pilsen region with the aim of finding out the state of giftedness support both in schools and in the field of informal and interest-based education, because no one has yet dealt with the topic of giftedness support in detail.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Časopis Svět nadání
ISSN
1805-7217
e-ISSN
1805-7217
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
1-2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
24-33
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—