Podpora nadání v neformálním a zájmovém vzdělávání v Plzeňském kraji
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F24%3A43975178" target="_blank" >RIV/49777513:23420/24:43975178 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://zapojmevsechny.cz/clanek/1021-svet-nadani-cislo-2-rocnik-xiii-2024" target="_blank" >https://zapojmevsechny.cz/clanek/1021-svet-nadani-cislo-2-rocnik-xiii-2024</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podpora nadání v neformálním a zájmovém vzdělávání v Plzeňském kraji
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek komentuje stav podpory nadání/talentu a péče o nadané/talentované v neformálním a zájmovém vzdělávání v Plzeňském kraji. Šetření bylo cíleno na nadání/talent v technických a přírodovědných oblastech ve věkové kategorii žáků gymnázií (včetně nižších stupňů gymnázií) a středních škol pro výzkum, vývoj a inovace (dále také „VaVaI“). Výzkum byl zaměřen na vedoucí pracovníky organizací v neformálním a zájmovém vzdělávání, podporujících organizací a organizací zabývajících se diagnostikou nadání, pedagogy volného času a další pracovníky v neformálním a zájmovém vzdělávání pracující s nadanou mládeží.Cílem kvalitativního i kvantitativního šetření bylo zmapovat současný stav podpory nadaných/talentovaných se zájmem o výzkum, vývoj a inovace v regionu v technických a přírodovědných oblastech neformálního a zájmového vzdělávání. Téma systematické podpory nadání v této oblasti nebylo dosud důkladně prozkoumáno.
Název v anglickém jazyce
Supporting talent in informal and extracurricular education in the Plzen region
Popis výsledku anglicky
The paper comments on the state of gifted/talent support and care for the gifted/talented in non-formal education in the Pilsen region. The survey was aimed at talent/talent in technical and natural science fields in the age category of grammar school students (including lower levels of grammar school) and secondary schools for research, development and innovation. The research was focused on managers of organizations providing informal and extracurricular education, supporting organizations and organizations dealing with giftedness diagnosis, free time pedagogues and other workers in informal and extracurricular education working with gifted youth.The aim of the qualitative and quantitative survey was to map the current state of support for the gifted/talented with an interest in research, development and innovation in the region in the field of non-formal and interest-based education. The topic of systematic support of talent in this area has not yet been dealt with in detail.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Svět nadání
ISSN
1805-7217
e-ISSN
1805-7217
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
26
Strana od-do
65-90
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—