Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Spolupráce učitelů a didaktiků informatiky v Plzeňském kraji v rámci rozvoje společenství oborových didaktik

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F24%3A43973279" target="_blank" >RIV/49777513:23420/24:43973279 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2023/02/01.pdf" target="_blank" >https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2023/02/01.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2024.001" target="_blank" >10.5507/tvv.2024.001</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Spolupráce učitelů a didaktiků informatiky v Plzeňském kraji v rámci rozvoje společenství oborových didaktik

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku je představeno pilotní zapojení Katedry výpočetní a didaktické techniky Fakulty pedagogické na Západočeské univerzitě v Plzni do projektu Rozvoj oborových didaktik jako nástroj pro zlepšení výuky na školách v Plzeňském kraji. Představeny jsou cíle této iniciativy a způsob zapojení katedry do projektu v roce 2022. Popsána jsou data získaná dotazníkovým šetřením mezi učiteli informatiky zapojenými do projektu a závěry z realizované focus group. Výsledky posloužily jako východiska pro návrh cílené metodické podpory pro zapojené učitele z gymnázií a středních odborných škol. Na závěr jsou představeny vzorové aktivity, které byly sestaveny na základě požadavků samotných učitelů a prakticky realizovány na prezenčním semináři.

  • Název v anglickém jazyce

    Cooperation of Teachers and Didacticians of Informatics in the Pilsen Region in the Development of the Community

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the pilot involvement of the Department of Computer Science and Educational Technology of the Faculty of Education at the University of West Bohemia in Pilsen in the project Development of subject didactics as a tool for improving teaching in schools in the Pilsen region. The objectives of this initiative and the way of the department&apos;s involvement in the project in 2022 are presented. The data obtained through a questionnaire survey among teachers involved in the project and the conclusions from the conducted focus group are described. The results served as a basis for the design of targeted methodological support for the participating teachers from grammar and secondary vocational schools. Finally, sample activities are presented, which were compiled on the basis of the requirements of the teachers themselves and practically implemented in a face-to-face seminar.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Trendy ve vzdělávání

  • ISSN

    1805-8949

  • e-ISSN

    1805-8949

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    5-12

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus