Spolupráce učitelů a didaktiků informatiky v Plzeňském kraji v rámci rozvoje společenství oborových didaktik
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F24%3A43973279" target="_blank" >RIV/49777513:23420/24:43973279 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2023/02/01.pdf" target="_blank" >https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2023/02/01.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2024.001" target="_blank" >10.5507/tvv.2024.001</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Spolupráce učitelů a didaktiků informatiky v Plzeňském kraji v rámci rozvoje společenství oborových didaktik
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku je představeno pilotní zapojení Katedry výpočetní a didaktické techniky Fakulty pedagogické na Západočeské univerzitě v Plzni do projektu Rozvoj oborových didaktik jako nástroj pro zlepšení výuky na školách v Plzeňském kraji. Představeny jsou cíle této iniciativy a způsob zapojení katedry do projektu v roce 2022. Popsána jsou data získaná dotazníkovým šetřením mezi učiteli informatiky zapojenými do projektu a závěry z realizované focus group. Výsledky posloužily jako východiska pro návrh cílené metodické podpory pro zapojené učitele z gymnázií a středních odborných škol. Na závěr jsou představeny vzorové aktivity, které byly sestaveny na základě požadavků samotných učitelů a prakticky realizovány na prezenčním semináři.
Název v anglickém jazyce
Cooperation of Teachers and Didacticians of Informatics in the Pilsen Region in the Development of the Community
Popis výsledku anglicky
The paper presents the pilot involvement of the Department of Computer Science and Educational Technology of the Faculty of Education at the University of West Bohemia in Pilsen in the project Development of subject didactics as a tool for improving teaching in schools in the Pilsen region. The objectives of this initiative and the way of the department's involvement in the project in 2022 are presented. The data obtained through a questionnaire survey among teachers involved in the project and the conclusions from the conducted focus group are described. The results served as a basis for the design of targeted methodological support for the participating teachers from grammar and secondary vocational schools. Finally, sample activities are presented, which were compiled on the basis of the requirements of the teachers themselves and practically implemented in a face-to-face seminar.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Trendy ve vzdělávání
ISSN
1805-8949
e-ISSN
1805-8949
Svazek periodika
16
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
5-12
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—