Problémové vyučování a řešení problému pomocí didaktických technologií
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F24%3A43973016" target="_blank" >RIV/49777513:23420/24:43973016 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://olympiadatechniky.cz/wp-content/uploads/2024/10/Itev_1_2024.pdf" target="_blank" >http://olympiadatechniky.cz/wp-content/uploads/2024/10/Itev_1_2024.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Problémové vyučování a řešení problému pomocí didaktických technologií
Popis výsledku v původním jazyce
Problémové vyučování má v českém školství svou dlouholetou tradici. Učení řešit problém, Problem-based learning (PBL), z počátku spočíval v nastolení problému učitelem. Postupem času, kdy žáci začali být více vedeni k samostatnosti, vyvinula se metoda problémového vyučování, kdy se žáci učí sami nalézt a definovat problém, pro jehož vyřešení hledají cestu. Problémové vyučování lze považovat za velmi přínosné již od mateřské školy. Řešení problému je základem i dnes velmi oblíbené badatelsky orientované výuky. V době vyspělých technologií je možné pro řešení problému využít i různé technologie. V našem článku uvádíme jen malou ukázku stanovení problémové úlohy pro chytrý elektrický vláček, se kterým pracují děti již v předškolním zařízení.
Název v anglickém jazyce
Problem-based learning and problem solving using didactic technologies
Popis výsledku anglicky
Problem-based teaching has a long tradition in Czech education. Learning to solve a problem, Problem-based learning (PBL), originally consisted in raising a problem by the teacher. Over time, when pupils began to be led more independently, the method of problem-based teaching was developed, where pupils learn to find and define a problem for which they are looking for a solution. Problem-based teaching can be considered very beneficial from kindergarten onwards. Solving the problem is the basis of today's very popular research-oriented teaching. In the age of advanced technology, it is possible to use different technologies to solve the problem. In our article, we present just a small example of determining a problem task for a smart electric train, which children already work with in preschool.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Inovace a technologie ve vzdělávání
ISSN
2571-2519
e-ISSN
2571-2519
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
67-74
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—