Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výuka mimoevropských dějin v rámci předmětu dějepis na středních školách v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F24%3A43973791" target="_blank" >RIV/49777513:23420/24:43973791 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výuka mimoevropských dějin v rámci předmětu dějepis na středních školách v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vzdělávání v oblasti dějepisu má zásadní význam pro utváření historického povědomí a kulturní identity studentů. V českém vzdělávacím systému je tradičně kladen důraz na evropské dějiny, které jsou považovány za klíčové pro pochopení vývoje naší civilizace. Mimoevropské dějiny však často zůstávají na okraji zájmu, což může vést k omezenému pohledu na globální historii a současné světové dění. V současném globalizovaném světě je porozumění mimoevropským kulturám a jejich dějinám stále důležitější, neboť přispívá k rozvoji interkulturního povědomí a tolerance. Cílem tohoto výzkumu je analyzovat rozsah, charakter a efektivitu výuky mimoevropských dějin na středních školách v České republice. Konkrétně se zaměřuje na obsah a cíle kurikulárních dokumentů, zejména Rámcových vzdělávacích programů (RVP) a Školních vzdělávacích programů (ŠVP), a také na využití učebnic dějepisu. Výzkum se snaží zjistit, do jaké míry jsou mimoevropské dějiny integrovány do výuky dějepisu a jakým způsobem se promítají do znalostí a historického povědomí žáků.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching non-European history as part of the history subject in secondary schools in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    History education is of fundamental importance for the formation of students&apos; historical awareness and cultural identity. The Czech education system traditionally emphasizes European history, which is considered key to understanding the development of our civilization. However, non-European history often remains on the fringes of interest, which can lead to a limited view of global history and current world events. In today&apos;s globalized world, understanding non-European cultures and their history is increasingly important, as it contributes to the development of intercultural awareness and tolerance. The aim of this research is to analyze the scope, nature and effectiveness of teaching non-European history in secondary schools in the Czech Republic. Specifically, it focuses on the content and objectives of curricular documents, especially the Framework Educational Programs (FEP) and School Educational Programs (SEP), as well as the use of history textbooks. The research seeks to determine to what extent non-European history is integrated into history teaching and how it is reflected in students&apos; knowledge and historical awareness.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů