Virtuální terénní exkurze v geografii: SWOT analýza vytvořená metaanalýzou
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F24%3A43974039" target="_blank" >RIV/49777513:23420/24:43974039 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.arnica.zcu.cz/images/2024_clanky/Arnika_2024_1-2_1-Hrncirova-Stacke-web.pdf" target="_blank" >https://www.arnica.zcu.cz/images/2024_clanky/Arnika_2024_1-2_1-Hrncirova-Stacke-web.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Virtuální terénní exkurze v geografii: SWOT analýza vytvořená metaanalýzou
Popis výsledku v původním jazyce
Virtuální terénní exkurze (VFT) představují inovativní nástroj ve vzdělávání, který umožňuje studentům navštívit různá místa prostřednictvím virtuální reality. Tento článek se zaměřuje na analýzu silných a slabých stránek, příležitostí a hrozeb spojených s implementací VFT ve výuce, zejména v oboru geografie. Výzkum je založen na metaanalýze 24 odborných zdrojů s využitím SWOT analýzy k zodpovězení výzkumné otázky: „Jaké jsou silné a slabé stránky využití VFT ve výuce a jaké hrozby a příležitosti její implementace přináší?“. Jako hlavní silné stránky byly označeny rozvoj digitálních kompetencí, podpora inkluzivního vzdělávání a podpora názornosti a motivace. Naopak jako slabé stránky se projevily nedostatečnost dostupných VFT a nemožnost plné náhrady klasických terénních exkurzí. Příležitosti zahrnují pokroky ve vývoji VFT a jejich lepší dostupnost v čase, zatímco hrozby mohou plynout například z negativního postoje školy a vzdělávacího systému. Tento článek poskytuje ucelený pohled na problematiku VFT a slouží jako základ pro další výzkumy a diskuzi v této oblasti.
Název v anglickém jazyce
Virtual Field Trips in Geography Education: SWOT Analysis Based on a Meta-Analysis
Popis výsledku anglicky
Virtual Field Trips (VFTs) are an innovative educational tool that enables students to experience diverse locations through virtual reality. This paper examines the strengths,weaknesses, opportunities, and threats associated with implementing VFTs in the geography education. This research employs a SWOT analysis based on a meta- analysis of 24 articles to address the research question: „What are the strengths and weaknesses of using VFTs in teaching, and what threats and opportunities accompany their implementation?“ Key strengths identified include the development of digital competencies, support for inclusive education, and enhanced demonstration and motivation. Conversely, limitations such as the scarcity of available VFTs and the inability to completely replace traditional field trips are noted as weaknesses. Opportunities lie in advancing VFT technology and increasing accessibility, while threats may stem from negative attitudes within schools and the educational system. This article offers a comprehensive perspective on VFTs, providing a foundation for future research and discussion in this field.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Arnica
ISSN
1804-8366
e-ISSN
—
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
1-2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1-7
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—